logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Hivatalos: reklámáron jön a reklámos Netflix

| Szerző: hirado.hu
Miután évekig ellenállt a reklámoknak a streaming platform, a Netflix most mégis bevezeti a szolgáltatásába.

Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója csütörtökön megerősítette, hogy a vállalat megkezdi egy reklámokkal támogatott, alacsonyabb árú előfizetési szint tesztelését – közölte honlapján a Time.

A streamingszolgáltató több potenciális partnerrel is tárgyal, hogy megkönnyítse a belépését a reklámok világába – mondta Sarandos. Ezek közé tartozik a Comcast, az NBCUniversal és a Google.

Sarandos bejelentése a Netflix egy nehéz évének közepén érkezett. Ahogy a szórakoztató szolgáltatások közötti verseny egyre élesebbé válik, a streaming-óriás egy évtized óta először veszített előfizetőket, ugyanis a jelszómegosztás visszaszorítása visszatetszést váltott ki, és mindeközben több mint 150 alkalmazottat bocsátott el. Ez a teljes munkaerő mintegy 1,5 százalékát jelenti a cégnél.

Egy nagy ügyfélszegmenst hagytunk ki, mégpedig azokat az embereket, akik azt mondják: Hé, a Netflix túl drága nekem, és nem bánom a reklámokat” – fogalmazott a társ-vezérigazgató.

Reed Hastings, aki szintén a Netflix egy társ-vezérigazgatója, már előre jelezte a tervet.

Áprilisban az első negyedéves üzleti beszámoló idején azt sugallta, hogy a következő egy-két éven belül reklámok is megjelenhetnek.

Akik követték a Netflixet, tudják, hogy elleneztem a reklámok bonyolultságát, és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének. De bármennyire is rajongok ezért, nagyobb rajongója vagyok a fogyasztók választási lehetőségének. Annak, hogy az alacsonyabb árat kedvelő, reklámtűrő fogyasztóknak lehetővé tegyük, hogy azt kapják, amit szeretnének, nagyon is van értelme” – jelentette ki.

Májusban aztán a New York Times arról számolt be, hogy a Netflix azt mondta alkalmazottainak, a korábban vártnál hamarabb, az év végéig elindulhat a reklámalapú terv.

A Netflix 200 ezer előfizetőt veszített 2022 első három hónapjában,

most abban reménykednek, hogy a hirdetések bevezetésével több bevételt tudnak generálni.

Ezzel nincs egyedül. A versenytársak, például az HBO Max már kínál reklámalapú csomagot, amely olcsóbb, mint a reklámmentes szolgáltatásaik, míg a Disney+ márciusban bejelentette, hogy idén év végén bevezet egy reklámokkal támogatott előfizetési szintet.

A címlapfotó illusztráció.

Ajánljuk még