Eleinte az volt a terv, hogy az egyetem zenészhallgatói lehetőséget kapnak arra, hogy a zeneiskola egyik leghíresebb professzorától, a kínai származású Bright Sheng zeneszerzőtől megismerjék egy klasszikus irodalmi szöveg operává alakításának folyamatát.
De amikor Sheng professzor az idei őszi egyetemi zeneszerzés szeminárium első óráján a Laurence Olivier főszereplésével készült 1965-ös Shakespeare-filmet, az Othellót játszotta le, az egész óra valami egészen másról szóló leckévé vált.
A hallgatók azon háborodtak fel, hogy az 1965-ös feldolgozásban a főszereplő vastag fekete sminkben jelenik meg a képernyőn.
Az óra után, a diákok felháborodása miatt Sheng professzor egy szűkszavú e-mailben volt kénytelen bocsánatot kérni a film levetítéséért, majd hetekig tartó fenyegetések, nyílt levelek és törölt órák után október 1-jén bejelentette az egyetem, hogy a kétszeres Pulitzer-döntős és MacArthur-díjas Sheng professzor “önként” visszalép az óraadástól. Az egyetem hivatalos indoklása szerint erre azért volt szükség, mert így a professzor a távozásával pozitív tanulási környezetet teremt majd.
Kim Broekhuizen, az egyetem szóvivője elmondta, hogy „a zenetörténet olyan tanulságokkal szolgál, amelyek ma is érvényesek, beleértve azt is, hogy az amerikai könnyűzene részeként a feketére festett arcú fehér előadók hogyan voltak egyszerre termékei és módja a rasszista sztereotípiák támogatásának”.
Hozzátette, hogy szerinte a történtekhez hasonló tanulságoknak azonban tartalmazniuk kellene a megfelelő kontextust, és azokat minden esetben óvatosan és érzékenyen kell bemutatni. Természetesen mindettől függetlenül a professzort továbbra sem engedik órát tartani.