×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Ne vezessen, nézze! Szemet gyönyörködtető autócsodák Budapesten – FOTÓK

 

A hirado.hu leporolta a Nemzeti Fotótár archívumát, így a szeptember 22-i európai autómentes napon szemet gyönyörködtető járműveket csodálhat meg. Nézze meg Budapest autós történetét tíz káprázatos fotón!

Aradon készültek és taxiként is népszerűek voltak a Marta gépkocsik

Az Autótaxi Rt., a Szürketaxi Kerepesi úti garázsának udvarán tankol egy sofőr, az aradi Magyar Automobil Részvénytársaság által gyártott Marta típusú taxijába 1914. október 1-jén (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Már a harmincas évek közepén nyitott tetős buszból csodálhatták meg a fővárost a turisták

A Gellért-hegy lábánál, a Gellért Szálló előtt egy MÁVAG gyártmányú, nyitott tetős turistabuszra szállnak fel a vendégek (a felvétel 1932-1936 közé tehető). A háttérben egy MATEOSZ (Magyar Teherautófuvarozók Országos Központi Szövetkezete) üzemeltetésű teherautó parkol a szálloda terasza előtt (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Parkoló Fiat a Vértanúk terénél, háttérben az Országház (1938)

Egy Fiat Balilla típusú személygépkocsi parkol a főváros V. kerületében, a Vécsey utcában. Háttérben a Nemzeti Vértanúk emlékműve a Vértanúk terén, és a Parlament épületének részlete 1938 októberében (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Szilveszteri hangulat az EMKE kávéház előtt (1948)

Havas éjszaka az EMKE kávéház előtt, az Erzsébet körút és Rákóczi út sarkán, 1948. december 31-én. Habár az egy évvel korábbi, az úgynevezett „kékcédulás” (vagyis elcsalt) választások után, a Rákosi Mátyás vezette kommunisták diktatúrája már kiépülőben volt, úgy tűnik még nem sikerült minden nemzeti jelképet eltávolítani a városból – erre utal a kép jobb szélén, a „Dohányos” felirat fölött látható Kossuth-címer. (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Száguldás egy IFA-val az Országház előtt (1954)

Az egykori NDK-ban gyártott IFA F9 típusú, 28 lóerős személygépkocsi közlekedik az Országház épülete előtt, 1954. május 24-én (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Már 70 éve is oldtimer volt ez a Wesseldorfer (1961)

Egy 1900-ból származó Wesseldorfer-féle személygépkocsi Budapesten, 1961. június 5-én. A régi autókat az Autóközlekedési Technikum és a Budapesti Autójavító Vállalat dolgozói helyezték üzemképes állapotba (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Gratulálunk új Skodájához, használja egészséggel!

Kmethy István bányamérnöknek (b1) kíván sok sikert új Skoda 445-ös típusú gépkocsijához Reisz Tibor, az Autó- és Alkatrész-kereskedelmi Vállalat áruforgalmi főosztályának vezetője 1958. szeptember 5-én (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Ujjé, a Gundelben nagyszerű! (1956)

Érkeznek a vendégek a városligeti Gundel étterembe 1956. május 16-án. Az előtérben egy Opel Kapitän látható (Fotó: Nemzeti Fotótár)

A Genfi Autószalon közönségét is elkápráztatta ez az Ikarus-busz

Nagy sikert aratott a genfi autókiállításon az Ikarus 55 típusú farmotoros autóbusz, amelynek gyártása 1953-ban kezdődött. „A távolsági forgalomban közlekedő, korszerű autóbuszban rádió szórakoztatja az utasokat, valamint minden ülőhely előtt olvasólámpa és lehajtható kisasztal is van” – ajánlotta új buszát a székesfehérvári gyár (Fotó: Nemzeti Fotótár)

Terepjáró, hogy a Hegyvidékre is eljusson a posta

A Magyar Posta egyik új beszerzésű Lada Niva terepjárója a városligeti Vajdahunyadvárban, 1988. április 29-én (Fotó: Nemzeti Fotótár)