×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

„Igyekezzenek kevésbé fehérek lenni!” – üzente a Coca-Cola az alkalmazottainak

 

Jó néhányan felvonták a szemöldöküket a Coca-Cola üzenete láttán, amikor az atlantai székhelyű multinacionális vállalat a faji megkülönböztetés elleni küzdelem jegyében azt üzente a munkavállalóinak, hogy „igyekezzenek kevésbé fehérek lenni” egy online szemináriumon.

A „kevésbé fehérnek lenni” kifejezésükre tippeket is adtak: legyél kevésbé arrogáns, legyél alázatosabb, legyél kevésbé biztos, legyél kevésbé védekező, szakíts a fehér szolidaritással, és még sorolni lehetne a Coca-Cola tippjeit, hogy hogyan legyünk kevésbé fehérek – olvashatjuk a Fox News hírportál oldalán.

Az előadás diáinak egyikén az a felirat állt, hogy az Egyesült Államokban (és más nyugati országokban) élő fehér emberek

úgy szocializálódtak, hogy felsőbbrendűnek érzik magukat azért, mert fehérek”.

Majd így folytatódott a szöveg: „A kutatások azt mutatják, hogy három-négy éves korukra a gyerekek megértik, hogy jobb fehérnek lenni”.

A szeminárium megosztotta a cég munkavállalóit,

voltak, akik egyetértettek az elhangzottakkal, de akadtak, akik bojkottal fenyegettek, kimutatva egyet nem értésüket.

Harmeet Dhillon, az American Liberty ügyvédje és alapítója, aki megosztotta a diákat a Twitterén, azt mondta, hogy az előadás diái „kirívó faji megkülönböztetésnek tűnnek”.

Az üdítőital-óriás a Fox Business hírportálnak írt levelében azt mondta, hogy a diák, amelyek egy Coca-Cola képzési programnak tulajdoníthatók, „nem részei a vállalat tanulási tananyagának”.

A szeminárium megalkotója Robin Di Angelo írónő volt, aki az előadásban is részt vett.

Szerinte a szeminárium szellemi alapjául szolgáló progresszív fajelméleti keretrendszer célja a rasszizmus felszámolása.

Az óriáscég megerősítette, hogy tartott ilyen előadást, és elmondása szerint finomítani fognak az ilyesfajta befogadó szemléletet népszerűsítő előadások módszertanán.

Címlapfotó: Twitter.com