×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Felháborító: a fiúk fiúk lesznek!

 

Szexizmus, szexizmus! – e felkiáltással került támadások kereszttüzébe a KFC, a VW és még számos egyéb cég reklámja. Legutóbb egy olyan felvétel lett botránykő, melyen egy igazi felhasználó mondta el egy kocsiról saját, spontán véleményét,

Szexizmussal vádolták közösségi oldalakon a Volkswagen céget, melynek az egyik új kocsijáról szóló reklámjában egy férfi a következőket mondja:

„Az első alkalommal, ahogy a gyereket elvittem a futball-edzésre, az összes apa összegyűlt az autó körül és kérdéseket tett fel nekem”.

„Az összes apa” – melyik évszázadban vagyunk? Az anyák nem gyűltek össze, mert azok soha nem vezetnek – ilyen és ehhez hasonló hozzászólások sorjáztak a különféle közösségi oldalakon. A vezető autógyártó cég egyébként válaszában jelezte, hogy ebben a reklámban nem megrendezett szituációt vettek fel, hanem hús-vér vásárlók nyilatkoztak, saját véleményüket, benyomásaikat mondva el.

Nem ez az első alkalom, hogy hímsovinizmussal és szexizmussal vádolják a céget. A VW elektromos e-Golf típusának reklámjába is belekötöttek már, mivel a videón a babakocsik mellett ülő anyukákról készült felvételt állították szembe a sportos, izgalmas időtöltést űző férfiakkal.

Szintén kifogás érte a Philadelphia élelmiszeripari céget, mert reklámjában „haszontalan apukák” szerepeltek, erősítve, hogy a gyerekekre inkább a nők tudnak vigyázni.

Hasonló szellemben érte támadás az Amazon céget, amiért olyan hirdetéseket tett közzé, melyeken a tisztítószereket kizárólag nők reklámozták. A Fawcett Society nevű nőjogi, jótékonykodással is foglalkozó szervezet szerint a cég meghaladott sztereotípiákat erősít meg.

A KFC sem úszta meg: a vaskalapos Collective Shout nevű, „a nők objektivációja ellen küzdő” szervezet még abba is belekötött, hogy a cég reklámján egy autó ablakának tükrében dekoltázsát igazgató hölgy csak későn veszi észre, hogy a kocsiban ül két tátott szájú fiatal srác és a rosszalló tekintetű anya. A szervezet szerint a reklám megerősíti a szexista hozzáállást, hogy „a fiúk fiúk lesznek”.