Jó eséllyel visszakapjuk a pénzünket, még akkor is, ha nincs semmilyen biztosításunk a szállításra. Csak a megrendelésnél kell figyelni.
Ha még valaki nem tudná: nem csak kínai webáruházaknál, másutt is, ha mód van rá, fizessünk PayPal fiókon keresztül. Kicsit hosszadalmas procedúra ugyan a PayPal regisztráció, de például ezen az Online fizetés magyarul oldalon részletes leírást találhatunk róla.
Érdemes egyszer végigcsinálni, mert a PayPal a legtöbb esetben még akkor is segít, ha – a dolog lényegéből adódóan – semmilyen módon nem tudjuk igazolni, hogy nem kaptuk meg a megrendelt és kifizetett árut.
Konkrét példánkban a felhasználó történetesen a Gearbesttől rendelte meg a terméket, s PayPallal fizetett.
A Gearbest a megbízható eladók közé tartozik, de ezúttal hetekkel a szállítási határidő letelte után sem küldte meg az árut.
Pedig az oldalukon található csomagkövetés szerint a megrendelést elfogadták, időben postázták.
A kínai postánál tűnt el? Vagy a magyarnál? Netán egy ügyes kéz vette ki a postaládából? Esetleg véletlenül fel sem adták?
Felhasználónk először elkövette azt a hibát, hogy a webáruház ügyfélszolgálatával akart chatelni, majd Facebook Messengeren tette szóvá a problémát.
Különös válasz jött: vegye fel a kapcsolatot a postával vagy a szomszéddal…
Majd, mintegy ráadásként következett egy reklám a Messengeren.
Rögtön a PayPalnál kellett volna reklamálni.
A PayPal profilunkon a „Resolution Center” menüpont alatt lehet kiválasztani a problémás vásárlást: “Dispute a Transaction”.
Itt tudunk angolul panaszt tenni – nincs szükség bonyolult fordulatokra, egy világos mondat elég –, hogy nem kaptuk meg a kifizetett árut.
Ilyenkor a PayPal felszólítja az eladót, hogy igazolja, csakugyan megkaptuk az árut.
A Gearbest ezt nyilván nem tudta igazolni: egy napon belül írt is a PayPal, hogy visszautalják a pénzt.
Nem érdemes megpróbálni visszaélni a PayPal jóhiszemű gyakorlatával.