Game over: gyenge jelszóvédelem a gamereknek is veszedelem.
Az internetezők több mint fele, a Kaspersky Lab legfrissebb kutatása szerint az emberek 53%-a játszik rendszeresen online, mégsem figyel a fiókja biztonságára.
A globális játékközösségek, amelyek online platformjai például a Steam, a PlayStation Network és Xbox Live, felhasználóinak száma a legújabb becslések szerint 2,2 milliárd és 2,6 milliárd között van és folyamatosan nő.
Ezek egyértelmű célpontjai a számítógépes bűnözőknek, akik megakadályozzák az online műveleteket azért, hogy hozzáférjenek olyan értékes adatokhoz, mint a jelszavak és bankkártya adatok. Az Xbox és a PlayStation online felületei elleni támadások ezt sajnos már bizonyították is.
Kép forrása: pexels.com
Ennyi játékosból a kiberbűnözőknek nincs nehéz dolga, hatalmas mennyiségű lehetséges célpont közül válogathatnak.
A játékok hozzánőnek a gamerek mindennapjaikhoz, sokszor éjszakákat áldoznak fel, időt és pénzt sem kímélve, hogy szinteket lépjenek a játékban, így komoly érzelmi törést jelenthet egy felhasználó fiók feltörése és a játékmenet elvesztése.
Azok között, akiknek az online fiókjaik ellen sikeresen elkövettek kibertámadást, 16% jelezte, hogy játékfiókjuk volt a célpont, a férfi felhasználóknál ez 21%. Mivel a felhasználók 55%-a nem tudta gyorsan visszaállítani játékadatainak részleteit, az adatvesztés komoly szorongással is párosult.
Annak ellenére, hogy a készülékek többsége nem biztonságos, az emberek közel negyede (23%) használ nyilvános wifi hálózatot játék közben és 56% bevallottan semmilyen biztonsági megoldást nem használ nyilvános hálózaton, ami drasztikusan növeli a kockázatot.
Ezen kívül, mivel számos online profil össze van kapcsolva, az áldozatok egy fiók meghackelésével további fiókok hozzáférését is elveszíthetik, például az emailek és a közösségi média profilok fiókjaihoz.
Egy fiókfeltörés mindenkinek kellemetlen, de a profi játékosok komoly bevételi forrásaiktól is eleshetnek.