×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Ugyanannyit érnek a csillagok a hoteleken?

 

A járvány hatására felértékelődtek a hazai szállodák szolgáltatásai, azonban sokan nem tudják, hogy egy hotel csak objektív szempontok alapján viselhet csillagokat. A Hotelstars Unionhoz tartozó szállodáknak világszerte egységes követelményeknek kell megfelelniük. A csillagok jelentésére és a tudatos szállodaválasztásra hívja fel a figyelmet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének új kampánya.

A valódi minőséget érdemes keresni, és megfelelő tájékozódás után szállodát választani – hívja fel a figyelmet közleményében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ). A koronavírus-járvány miatt Magyarországon is felértékelődött a hazai turizmus jelentősége, a szervezet pedig hangsúlyozza, a tudatos hotelválasztásnak az itthoni kikapcsolódás során is fontos szerepe van.

A Hotelstars Nemzeti Szálloda Védjegy azonos követelményrendszeren alapuló egységes minőséget biztosít a nemzetközi Hotelstars Unionhoz csatlakozott országok szállodáiban, így a belföldi utazás is kiszámíthatóbbá válik.

A szigorú minősítési rendszer garanciát jelent arra, hogy a minősített szálloda megfelel az adott kategória szempontjainak, így például egy ötcsillagos szálloda nem csak papíron, vagy az ára alapján válik azzá.

A szállodákat a Hotelstars Union egységes követelményrendszere alapján sorolják be egytől öt csillagig, különböző szintekre. Ez azt jelenti, hogy

valamennyi létesítményben, idehaza és külföldön is ugyanazt a kényelmi fokozatot, ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtják.

  • Egycsillagos szálloda az a hely, ahol minden szobához tartozik fürdőszoba, vécé, színes tévé, asztal és szék és telefon. Az épületben legalább porta, csomagmegőrző, reggeli- és italfelszolgálás, illetve napi takarítás van.
  • A két csillagnak már feltétele az olvasólámpa, a szekrény polcokkal, a törölköző, a tisztálkodószerek és az, hogy büféreggelit kínáljon a hotel. A szolgáltatásokért hitelkártyával lehet fizetni.
  • Egy háromcsillagos szállodában alapfeltétel, hogy a személyzet beszél valamilyen idegen nyelven. A nap nagy részében működik a portaszolgálat. A szobákban és közös helyiségekben van internet, hajszárító, arctörlő, bőröndtartó, tükör, vasalási lehetőség, mosás, cipőtisztítás, sőt plusz párnákkal, takarókkal is készülnek.
  • A négycsillagos hotelekben minimum 18 órán át működik a recepció, de 24 órában elérhető. Italfelszolgálás, bár, kényelmes berendezés, szobaszerviz, büféreggeli vagy á la carte kínálat. A tisztálkodáshoz a fürdőköntös, a papucsok, a zuhanysapka, a kozmetikai szerek és a tükrök is hozzátartoznak.
  • Az ötödik csillag kiérdemlése jelenti a legnagyobb minőségi ugrást. Itt már 24 órás a recepció, alkalmaznak kocsirendezőt, ajtónállót és londinert. A szobákban minibár, egyedi kiszerelésű kozmetikai cikkek, széf, wifi, vasalási és cipőtisztítási lehetőség biztosított. A szobaszerviz éjjel-nappal működik, van étterem, concierge szolgáltatás és esti ágyazás.

A Hotelstars rendszer rendszeresen megújul, folyamatosan alkalmazkodik a vendégek elvárásaihoz, továbbá időről időre szakértők ellenőrzik a szállodák színvonalát.

Jelenleg a magyarországi szállodai kapacitás mintegy 60 százaléka minősített,

emeli ki az MSZÉSZ közleménye.

A Hotelstars Union követelményeit jelenleg az Európai Unió 17 országában használják. A rendszer 270 feltétel – termék, illetve szolgáltatás – teljesítésén alapszik, ezért a Hotelstars-logó garanciát jelent arra, hogy az adott szálloda jogosan használja a minőséget jelző csillagokat.

A címlapfotó illusztráció.