Vírusokkal és baktériumokkal szemben védelmet kínáló termék reklámját vizsgálja a GVH

 

Eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az Antseptic, illetve Antivirus elnevezésű termékeket népszerűsítő vállalkozással szemben.

Azt észlelte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a Mi sport, trgovina in storitve d.o.o. eljárás alá vont vállalkozás a fenti termék népszerűsítése során különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg. Továbbá valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék felhasználási tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre való alkalmasságáról – tájékoztatta a hirado.hu-t a GVH.

Közölték, valószínűsíthetően valótlan fogyasztói véleményeket mind képi, mind szöveges formában akként jelenít meg, mintha azok valós fogyasztóktól származó, valós tapasztalatok lennének. Annak gyártóját vagy forgalmazóját, illetve ezek elérhetőségét nem jelölte meg, a termék termékkategóriáját, valamint annak összetételét nem tüntette fel, korlátozva ezáltal a fogyasztók tájékozott ügyleti döntésének meghozatalát, valamint a fogyasztói jogaik érvényesítését.

A GVH szerint valószínűsíthetően valótlan információkat közölt a termék „díjmentes”, illetve „ingyenes” kiszállításáról, amely magatartásokkal az eljárás alá vont valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt.

Az eljárás alá vont kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai megjelennek a www.shopolo.hu weboldalon, továbbá az e weboldalra irányító Facebook és Instagram hirdetésekben. A társaság kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai valószínűsíthetően széles fogyasztói körhöz jutnak el.

Különös tekintettel az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) által pandémiaként azonosított vírusos járvány következtében a vizsgált kereskedelmi kommunikációkkal népszerűsített, továbbá a hasonló termékek iránt megnövekedett fogyasztói érdeklődésre, a  GVH ismételten hangsúlyozza a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában.