Minden harmadik karácsonyi ajándékot okostelefonon vagy táblagépen vásárolnak

 

Minden korábbinál többet vásárolunk mobileszközök használatával a PayPal adatai szerint. Egyre többet használjuk a közösségi médiát kereskedelmi célokra, és úgy tűnik az e-kereskedelemben a kényelem mellett már az etikai megfontolások is megjelennek.

Online vásárlással a stressz ellen

Az interneten történő vásárláshoz továbbra is kapcsolódnak bizonyos félelmek. A készített PayPal-Ipsos-tanulmány szerint például a globális fogyasztók 51 százalékának továbbra is vannak aggodalmai az okoseszközökön történő vásárlás kapcsán, és 22 százaléka egyelőre nem érzi teljesen biztonságosnak a közösségi médiában történő vásárlást – olvasható a cég közleményében.

Habár az online vásárlók világszerte csaknem háromnegyede (71 százalék) használja mobiltelefonját vásárlásra, a webshopoknak még csak 60 százaléka készült fel erre. Azok a vállalkozások, amelyek képesek kielégíteni ezeket az igényeket, jelentősen csökkenthetik a kosárelhagyások számát, és akár 15 százalékkal növelhetik az értékesítést” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai ügyvezető igazgatója.

Kényelem és mobilvásárlás

Az okostelefonon történő vásárlás ma már az emberek közel fele számára teljesen természetes, a PayPal felmérése szerint a globális fogyasztók több mint 50 százaléka otthonról, szabadidejében vásárol, sőt 34 százalék ágyban fekve böngészi az ajánlatokat. Ennek megfelelően nem is csodálkozhatunk azon, ha a kutatások szerint az online fizetési megoldások kiválasztásában általában a kényelem az elsődleges szempont. A mobilforradalom láthatóan nemcsak az internetes vásárlást változtatta meg, hanem a hagyományos bolti vásárlást is, ahol az elmúlt 6 hónapban a világ fogyasztóinak már a fele érintésmentesen fizetett.

A jövő bevásárlóközpontjai a közösségi oldalak

A fogyasztók nyitottak az újdonságokra és gyorsan hozzászoknak az olyan újításokhoz, mint például a közösségi platformokon történő kereskedelem. Az elmúlt 6 hónapban globálisan a fogyasztók már 30 százaléka vásárolt valamit közösségi oldalon. A kutatások szerint a magyar internetfelhasználók 30 százaléka fordít figyelmet a közösségi oldalon termékekkel kapcsolatos tartalmakra. Ez 10 százalékponttal több, mint az EU-átlag. A közösségi oldalakon történő vásárlásra leginkább fogékony fiatalok a 18–34 éves korosztály.

Az e-kereskedelemben is megjelenik környezettudatosság

A felmérésből kiderült, hogy lassan az etikai megfontolások egyre nagyobb szerepet kapnak az e-kereskedelemben is. Tavaly a világ minden tizedik vásárlója vett már legalább egy olyan terméket, amit a fenntartható fejlődés elveinek megfelelően gyártottak. A környezettudatos vásárlás a nők számára és a 18–34 éves korosztály számára kiemelten fontos. A kutatások szerint a 18-24 év közöttiek 14 százaléka, a 19–39 évesek 11 százaléka gondolta már meg magát vásárlás közben etikai okokból kifolyólag.

Külföldről olcsóbb, a kis üzletek termékei eredetibbek

A globális online vásárlók 55 százaléka vásárol külföldi üzletekben, elsősorban jobb árakat (53%), vagy a helyi piacon nem elérhető termékeket keresve (33 százalék). Ugyanakkor 66 százalékuk a helyi vállalkozásokat részesíti előnyben, különösen az ünnepi időszakban, mivel ilyenkor többen keresnek kézműves termékeket.

Az ünnepek idején nő az adományozási kedv

Sokan az ajándékokra szánt összeget mások megsegítésére fordítják. A felnőtt magyarok 77 százaléka adományoz pénzt jótékonysági célokra és a rászorulók segítésére.

Az ünnepi időszak nem csupán lehetőség a kedvezményes vásárlásra, hanem jó alkalom egy jótékonysági szervezet támogatására is. A PayPal nyolc éve támogatja a Giving Thuesday kezdeményezést, ami egyedülálló lehetőség bárki számára, aki jó ügyet akar támogatni” – fűzi hozzá Marcin Glogowski.

A címlapfotó illusztráció.