Egyre több alapvető élelmiszert rendelünk online

 

Egyre nagyobb részarányt képvisel a friss áru az online vásárlásokban, amelyek átlagos kosárértéke legalább két-háromszorosa az átlagos áruházi vásárlások összegének, egyes láncoknál viszont akár hat-nyolcszoros is lehet a különbség – olvasható a Világgazdaság keddi számában.

A lap – az Auchan, a CBA Príma, a GRoby, a Spar és a Tesco tájékoztatásán alapuló – körképéből kiderült, hogy míg az Auchan esetében két-háromszoros, a Tescónál négy-ötszörös a differencia. A legnagyobb eltérés a GRobynál van, ahol az átlagos online kosárérték 30-32 ezer forint, szemben a hagyományos bolti 2-4 ezer forinttal.

A körkép szerint az ünnepek előtt a virtuális térben is beindul a vásárlói roham, a szezonális termékek mellett az alapvető élelmiszerek többletfogyasztása is megfigyelhető.

A Sparnál rávilágítottak, hogy sok a hasonlóság az online és az offline kosarak között: top kategóriás a sör, az ásványvíz, a tej, a friss zöldség és gyümölcs, a baba- és higiéniai, illetve a fagyasztott termék – olvasható a cikkben.

Mint írták, a Tesco 2013-ban elsőként indította be Budapesten a házhozszállítást, és hat év alatt több mint húszmillió rendelést teljesített.

A címlapfotó illusztráció.