NMHH: Az akadálymentes hírközlésért indul konzultáció

 

Nyilvános konzultációt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a fogyatékossággal élő emberek érdekvédelmi szervezeteivel és az érintett hírközlési szolgáltatókkal az elektronikus hírközlés akadálymentesítéséért – az ezzel foglalkozó kérdőívet hétfőn tette közzé honlapján az NMHH, amelyre május 9-ig várja a fogyatékossággal élők válaszait, javaslatait és észrevételeit.

Az NMHH keddi, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: ahhoz, hogy a hatóság közvetlenül az érintettektől kapjon információkat, kilenc pontból álló kérdőívet állított össze, hogy ez alapján megállapítsa, hogyan boldogulnak a fogyatékos emberek a hírközlési szolgáltatók ügyfélszolgálatain és honlapjain, miként javítható a személyes és online ügyintézés, továbbá milyen speciális feltételekre, szolgáltatásokra, eszközökre, alkalmazásokra lenne szükségük, illetve ismerik-e egyáltalán a meglévő alternatív megoldásokat, azok mennyire elterjedtek körükben.

Közölték: a kérdőív és a konzultációról szóló információk az NMHH honlapján akadálymentesített formában is elérhetőek, az oldalt pedig a hatóság eljuttatja a legtöbb érintett alapítványhoz és érdekvédelmi szervezethez. Így a többi között a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségén, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségén és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségén keresztül több illetékes szólhat hozzá a kezdeményezéshez, oszthatja meg véleményét, javaslatait a hatósággal. Az így összegyűjtött visszajelzések alapozhatják meg a későbbi szabályozási lépéseket – tették hozzá.

Kiemelték: az NMHH fontosnak tartja és ösztönözi a fogyatékossággal élő felhasználók és a szolgáltatók közötti párbeszédet azért, hogy mindenki egyenlő eséllyel férhessen hozzá az elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon félmillió fogyatékos ember él, az ő társadalmi integrációjukban pedig lényeges szerepük van az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak szolgáltatásaik, az ügyintézés és a kommunikáció akadálymentesítésével.

Kitértek arra is, hogy tavaly több workshopot és novemberben egy nemzetközi konferenciát szervezett a hatóság a szolgáltatókkal és a fogyatékossággal élő emberek érdekképviseleti szervezeteivel a hírközlési szolgáltatások akadálymentességéről, ahol kiderült, hogy a szolgáltatók is nyitottak a változtatásokra. A hatóság folyamatosan törekszik a fogyasztók és a piac igényeinek megismerésére és a szereplők által képviselt vélemények figyelembe vételére, hogy a fogyasztók számára a legmegfelelőbb, kiegyensúlyozott szabályozási megoldásokat teremthessen. Ezért pályázatai, közérdekű döntései előtt terveit rendszeresen társadalmi egyeztetésre bocsátja – olvasható a közleményben.