Amikor épp gyártottak trolibuszt Magyarországon, az mindig a világ élvonalában volt. Valamikor kalauzok szolgáltak rajta jegyárusító asztallal, a pótkocsis trolibusz meg egyenesen magyar találmány. Piros színével a budapesti közlekedés nélkülözhetetlen szereplője.
Az első 70-es trolibuszjárat indítása Budapesten 1949 decemberében. A troli oldalán az “Éljen a Bolsevik Párt és a nemzetközi forradalmi munkásmozgalom lángeszű vezére: Sztálin!” szövegű felirat áll (MTI-fotó/Magyar Fotó: Szécsényi József)
Próbajáraton az új szovjet gyártású MTB 82-es trolibusz a Városligetnél 1949 novemberében. A 10-es villamos helyett – útvonal hosszabbítással – az Erzsébet királyné útja és a Kossuth tér között állították forgalomba a trolibuszokat (MTI-fotó/MAFIRT)
Szerelik a felsővezetéket a trolibusz vonalán 1949 novemberében (MTI-fotó/MAFIRT)
A 70-es trolibusz egy 1950-es felvételen kalauzával. A járatot 1949-ben indították, a járatszám pedig Sztálin hetvenedik születésnapjáról emlékezett meg (Magyar-fotó: Farkas Tamás)
Magyar gyártmányú trolibusz félkész mintapéldánya próbaúton 1952 februárjában (MTI-fotó/Magyar Fotó: Munk Tamás)
Próbaútra indul az első magyar gyártmányú trolibusz a Damjanich utcai remízből 1952. április 2-án (MTI-fotó/Magyar Fotó: Botta Ferenc)
Oktató mutatja a sebváltó működését egy tanuló trolibuszvezetőnek a képzésen 1952. szeptember elsején (MTI-fotó/Magyar Fotó)
Tanulók a képzésen (MTI-fotó/Magyar Fotó)
Egy motorkerékpár roncsa mellett helyszínelő rendőröket állnak körül a kíváncsiskodó járókelők a Magyar Ifjúság útja és az Izabella utca kereszteződésénél, 1957. május 8-án, ahol Varga Vendelné, a 76. sz. troli vezetője nem adta meg az elsőbbséget a Kocska Oszkár artista által vezetett Csepel motorkerékpárnak és így az a trolibusznak rohant. Komolyabb sérülés nem történt, csupán anyagi kár keletkezett (MTI-fotó: Pap Jenő)
Sereg Éva kalauznő kipróbálja a jegyárusító asztalt 1958. július 12-én, melyet a Damjanich pályaudvar műhelyében készítettek Karádi László mérnök terve alapján. Jobbra Rajz Rezső, a Damjanich pályaudvar főművezetője áll (MTI-fotó: Lajos György)
Jegyet vesz egy asszony a trolibuszon a kalauznőtől 1958. július 19-én (MTI-fotó: Lajos György)
A magyar találmány, a pótkocsis trolibusz Budapesten, 1974. december 2-án (MTI-fotó: Reprodukció)
Az Ikarus 260T kísérleti, szóló (nem csuklós) trolibusza 1974-ből (MTI-fotó: Fényes Tamás)
A BKV Rt. megrendelésére a székesfehérvári OBUS Kft. 15 új típusú, alacsony padlóvázas trolibuszt készített. A BKV Rt. Zách utcai telephelyén a már elkészült két új járművet a tesztelésre készítették fel 2002 januárjában (MTI-fotó: Tóth Gyula)
A Székesfehérváron gyártott alacsony padlóvázas, korszerű elektronikával felszerelt buszok 2002 márciusában váltották le a több évtizede közlekedő orosz gyártmányú trolikat. A képen: a Baross téren, a 412-es típusú trolibusz (MTI-fotó: Tóth Gyula)
Az egyik Ikarus 412T típusú jármű az Országház előtt a Kossuth téren 2002. július 30-án azok közül, melyek a 20-25 éves ZIU9-es, szovjet gyártmányú trolikat váltották (MTI-fotó: Tóth Gyula)
Az új Ganz-Skoda Trollino 12 típusú trolibusz, amely 2007 nyarán jelent meg a BKV járműparkjában. A 26 ülő- és 88 állóhellyel rendelkező alacsonypadlós trolik akkumulátoraik révén felső vezeték nélkül is közlekedhetnek (MTI-fotó: Koszticsák Szilárd)
Parkoló járművek Budapesten a BKV kőbányai trolibuszgarázsában (MTI-fotó: H. Szabó Sándor)