Elállnak az áremeléstől a telekommunikációs cégek

| Szerző: Juhári Andrea
A kormány üdvözli, hogy a magyar családok terheinek enyhítése érdekében a telekommunikációs cégek önkéntesen korlátozzák áraikat. A bankokon túlmutatóan a telekommunikációs cégek felelős magatartása is rámutat, hogy a családok jóléte közös érdek – áll a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteki közleményében.

A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy megfékezze és letörje az elmúlt időszak indokolatlan áremeléseit, ennek érdekében március 17-től 30 alapvető élelmiszer esetében árréscsökkentést vezetett be. Az áremelés azonban nem csak az élelmiszereket érintette,

jelentős emelkedés volt megfigyelhető a bankszektorban és a telekommunikációs szolgáltatóknál is

– számolt be az MTI.

A távközlési cégek 2025 tavaszán ismét 3,5–3,7 százalék közötti inflációkövető áremelést terveztek végrehajtani, a magyar lakosság érdekében ezért a Nemzetgazdasági Minisztérium azt várta el a szolgáltatóktól, hogy önkéntes árkorlátozást alkalmazzanak: azaz önként álljanak el az áremeléstől, és legalább egy évig ne is alkalmazzák újra ezt a gyakorlatot. A kérésnek mindhárom nagy szolgáltató eleget tesz, amely olyan, a háztartások által széles körben használt szolgáltatásokra értendő, mint a televízió-, internet- és a mobilszolgáltatások.

A minisztérium felidézi:

a telekommunikációs cégek bejelentése értelmében 2026. július 1-ig nem kerül sor áremelésre.

A Yettel vállalta, hogy a márciusban meglépett áremelést 2026 májusáig kedvezményekkel kompenzálja lakossági ügyfeleinek. A Telekom arról döntött, hogy megújult mobilportfóliót tesz elérhetővé, amely nagyobb rugalmasságot biztosít ügyfelei számára. A ONE mint a legnagyobb magyar tulajdonú telekommunikációs szolgáltató vállalta, hogy új, kedvezőbb ajánlatokat biztosít a lakossági ügyfeleknek.

Az NGM hangsúlyozza, a kormány üdvözli a telekommunikációs cégek lépéseit, továbbá a bejelentett új kedvezményeket, lehetőségeket, amelyek hozzájárulnak a családok terheinek enyhítéséhez és az áremelések elleni küzdelemhez.

A kormány, ahogy a bankszektor, úgy a telekommunikációs piac esetében is elkötelezett a verseny, illetve annak ösztönzése mellett. A szolgáltatók közti verseny ugyanis lehetőséget biztosít arra, hogy a telekommunikációs cégek egyedi kedvezményekkel szolgálják ki ügyfeleiket, akik így szabadon választhatják meg a számukra legmegfelelőbb és legkedvezőbb csomagot.

Végezetül felhívták a figyelmet arra, hogy

a Nemzetgazdasági Minisztérium folyamatosan nyomon követi az árak és díjak alakulását,

és ha szükséges, készen áll arra, hogy beavatkozzon, és megakadályozza a további indokolatlan áremelkedéseket.

A kiemelt kép illusztráció. (Fotó: MTVA/Faludi Imre)

Ajánljuk még