Aktuális

Putyin: Tudjuk, hogy iszlamisták követték el a terrortámadást, kérdés, ki volt a megrendelő

Jól működnek a kötelező akciók, júliustól elindul az online árfigyelő rendszer is

Harmadik hete zajlanak a kötelező akciók, az eddigi tapasztalatok szerint az üzletláncok túl is teljesítik a jogszabályokban előírt árleszállításokat. Júliustól még könnyebb lesz megtalálni a legjobb árakat, akkor elindul az online árfigyelő rendszer is.

A jó árakon kínált termékeket keresik a vásárlók az üzletekben. Az egyik fővárosi élelmiszerboltban például 17 százalékkal csökkentették többféle tésztának az árát.

A nagyobb üzletláncoknak hétről hétre húsz termékcsoportban kell leárazniuk egy-egy árut az előző harminc nap legalacsonyabb árához képest, minimum tíz százalékkal. Ezt azonban az üzletek kezdettől fogva túlteljesítik.

Akciós a csirkecomb, a sertéskaraj, a lazac. A kacsamájashoz is az eredeti árához képest 31 százalékkal lehet olcsóbban hozzájutni. A vásárlók pedig az elmúlt hetekben a korábbiakhoz képest is ártudatosabbá váltak. Azt veszik meg, ami olcsó, ha nem az, átmennek egy másik boltba.

Kapcsolódó tartalom

A kormányszóvivő, Szentkirályi Alexandra ellátogatott egy francia székhelyű hipermarket hazai üzletébe. A cég jól elkülöníthetően tüntette fel saját akcióit, és azokat, amelyeket a kormány által előírt kötelező akcióban áraztak le. Itt is jóval nagyobb mértékben csökkentették az árakat. A teljes kiőrlésű bagettet például 56 százalékkal, ami így csak 99 forintba kerül.

„Amire még törekedtünk az az, hogy minden vásárló a saját pénztárcájához mérten tudjon úgy vásárolni, hogy az ő vásárlóereje megmaradjon” – mondta Széll Hajnalka, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója.

A kötelező akciók komoly árversenyt idéztek elő. És ez még csak a kezdet. Alig több mint két hét múlva elindul az online árfigyelő rendszer.

„Jó hír, hogy júliustól hatvan termékkörre vonatkozóan válnak napi szinten megismerhetővé a legkedvezőbb fogyasztói árak, az intézkedéseknek köszönhetően a verseny fokozódik, ami egyre inkább visszaszorítja az inflációt” – mondta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.

Kapcsolódó tartalom

Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány vezető kutatója az M1-en arról beszélt, hogy a vásárlók ártudatossága hosszú távon a piaci árakra is hatással lehet, ami gazdasági szempontból is kedvező.

„A kötelező akciózásnak van egy forgalomemelő hatása, ennek egyébként nemcsak azon a vonalon marad meg az eredménye, hanem ugye nemzetgazdasági szempontból is fontosabb lehet, a piaci verseny növekszik, a fogyasztás növekszik. Kiemeltük azt, hogy a fogyasztók tudatossága is emelkedik, tehát összességében ez lendületbe hozhatja a kiskereskedelmi forgalmat” – mondta Pásztor Szabolcs vezető kutató.

Július elsejétől az akciós termékek vásárlása még hatékonyabb lehet, az online árfigyelő rendszer segítségével a vásárlók pontosan megtudhatják, hogy melyik boltban, melyik termék megvásárlásával járnak a legjobban.

A kiemelt kép illusztráció.

Ajánljuk még