Egyre nagyobb nyomás nehezedik a német autógyárakra, és ez a kedden megnyílt Sanghaji Autószalonon újfent megmutatkozott. A hatalmas felvevőpiaccal rendelkező Kína autóvásárlói számára egy elektromos autó egy fajta életmódot, „második otthont” jelent, az állam ráadásul anyagilag támogatja a villanyautók vásárlóit, szemben azokkal, akik belső égésű motorokkal szerelt autót vesznek.
Az elektromos autók gyártásának éllovasa Kína, Németország ebben a tekintetben jelentős hátránnyal rendelkezik,
amelynek ténye meg is látszik a kínai piacon meglévő részesedésükben, ami a Volkswagen esetében 2,4 százalék, a BMW és a Mercedes tekintetében mindössze 1 százalék.
A Sanghajban kiállító német gyártók éppen ezért minden tőlük telhetőt meg is tesznek annak érdekében, hogy erősítsék pozíciójukat az ázsiai országban. A BMW a
Münchenből jövünk, de Kínában is otthon vagyunk
szlogennel kampányolt, a Mercedes pedig nem mulasztotta el közölni a kiállításon annak tényét, hogy minden eddiginél jobban figyelembe veszik a kínai vásárlók igényeit az autóik tervezésekor.
A kínaiak előnyt élveznek a szegmensben, ugyanis komplett gyártási lánc áll rendelkezésükre:
a nyersanyagoktól kezdve, az akkumulátorokon át, a szoftverekig, minden kínai kézben van, így nem függenek a sokszor bizonytalan beszállítóktól.
Tetézi a német autógyárak problémáit, hogy számos alkatrész, amelyet az elektromos autóikba szerelnek, szintén Kínából származik, így sok esetben drágább a beszerzésük, ráadásul időigényes is. A Német Autóipari Szövetség elnöke a helyzet kapcsán a német kormányt is felelősnek tartja:
„Először is el kell végeznünk a házi feladatunkat Európában, Németországban, ami messze túlmutat az autóiparon”
– jelentette ki.
Kapcsolódó tartalom
Forrás: zdf.de
A kiemelt képen a sanghaji autókiállítás egyik modellje. Fotó: EPA/Alex Plavevski