Aktuális

Kigyulladt a felújítás alatt álló éjszakai bár, sokan meghaltak

Egyre nagyobb a nyomás a kínai piac felé kacsintgató német autógyárakon

| Szerző: hirado.hu
Nehezen tud labdába rúgni az elektormos autók piacán Kínában a Volkswagen, a BMW és a Mercedes. A nagy múltú német gyártók hatalmas hátránnyal rendelkeznek a kínai márkákkal szemben, amelyek gyártói komplett ellátási láncokat birtokolnak, vagyis a nyersanyag, az akkumulátor, gumik és a szoftverek is kínai kézben vannak.

 

Egyre nagyobb nyomás nehezedik a német autógyárakra, és ez a kedden megnyílt Sanghaji Autószalonon újfent megmutatkozott. A hatalmas felvevőpiaccal rendelkező Kína autóvásárlói számára egy elektromos autó egy fajta életmódot, „második otthont” jelent, az állam ráadásul anyagilag támogatja a villanyautók vásárlóit, szemben azokkal, akik belső égésű motorokkal szerelt autót vesznek.

Az elektromos autók gyártásának éllovasa Kína, Németország ebben a tekintetben jelentős hátránnyal rendelkezik,

amelynek ténye meg is látszik a kínai piacon meglévő részesedésükben, ami a Volkswagen esetében 2,4 százalék, a BMW és a Mercedes tekintetében mindössze 1 százalék.

A Sanghajban kiállító német gyártók éppen ezért minden tőlük telhetőt meg is tesznek annak érdekében, hogy erősítsék pozíciójukat az ázsiai országban. A BMW a

Münchenből jövünk, de Kínában is otthon vagyunk

szlogennel kampányolt, a Mercedes pedig nem mulasztotta el közölni a kiállításon annak tényét, hogy minden eddiginél jobban figyelembe veszik a kínai vásárlók igényeit az autóik tervezésekor.

A kínaiak előnyt élveznek a szegmensben, ugyanis komplett gyártási lánc áll rendelkezésükre:

a nyersanyagoktól kezdve, az akkumulátorokon át, a szoftverekig, minden kínai kézben van, így nem függenek a sokszor bizonytalan beszállítóktól.

Tetézi a német autógyárak problémáit, hogy számos alkatrész, amelyet az elektromos autóikba szerelnek, szintén Kínából származik, így sok esetben drágább a beszerzésük, ráadásul időigényes is.  A Német Autóipari Szövetség elnöke a helyzet kapcsán a német kormányt is felelősnek tartja:

„Először is el kell végeznünk a házi feladatunkat Európában, Németországban, ami messze túlmutat az autóiparon”

– jelentette ki.

Kapcsolódó tartalom

Forrás: zdf.de

A kiemelt képen a sanghaji autókiállítás egyik modellje. Fotó: EPA/Alex Plavevski 

Ajánljuk még