Aktuális

Ritka leleteket rejtett a több száz éves sír

A Hungaroring mögé állt a kormány: három éven belül világszínvonalúvá fejlesztik az F1-es pályát

Döntés született arról, hogy a kormány támogatja a mogyoródi Hungaroring tervezett fejlesztési munkálatainak megvalósulását, és az előzetes tervek szerint a 2026-os Forma–1-es Magyar Nagydíjat már a teljesen megújult létesítményben rendezik – mondta Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár a mogyoródi versenypályán tartott keddi sajtótájékoztatón.
Szurkolók a 37. Forma–1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén a mogyoródi Hungaroringen, 2022. július 30-án. (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Az államtitkár hozzátette, a legfrissebb kormánydöntés értelmében a Hungaroring tulajdonosi joggyakorlása az államtitkárság háttérintézményeként működő Nemzeti Sportügynökséghez került.

„A kormány arról is döntött, hogy támogatja a Hungaroring régóta húzódó felújítási munkálatainak megvalósulását, melyről hosszú ideje folynak a tárgyalások” – jelentette ki Schmidt Ádám. Az államtitkár kiemelte, hogy

Magyarországnak 2026-ig van érvényes szerződése Forma–1-es világbajnoki futam megrendezésére a Hungaroringen, és a 2027-től 2032-ig tartó hosszabbításnak feltétele az, hogy a tervezett fejlesztések megvalósuljanak.

„A háttérmunka már elkezdődött, a feltételes közbeszerzési eljárás műszaki tartalmának összeállítása is zajlik, és bizakodók vagyunk abban a tekintetben, hogy ez a közbeszerzés 40-45 napon belül kiírásra is kerülhet” – mondta az államtitkár.

Kapcsolódó tartalom

Újságírói kérdésre válaszolva úgy fogalmazott, 2024 őszén elindulhat az érdemi kivitelezés, a 2025-ös Magyar Nagydíjat egyfajta „átmeneti állapotban” kell majd megrendezni, 2026-ban pedig már a felújított létesítmény adhat otthont a magyar F1-es versenynek.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a közművek állapota és az infrastruktúra egyáltalán nem felel meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) követelményeinek.

„Úgy érzem, hogy a fejlesztésekkel együtt eljutunk egy olyan, gyorsabb és modernebb működési formáig is, amely kompatibilisebb a Forma–1 felgyorsult világával” – hangsúlyozta. Hozzátette, 2010-ben nehéz körülmények között vették át a létesítmény irányítását, de az elmúlt 12 évből tizenegy alkalommal nyereséggel zártak, az idén pedig egymilliárd forint feletti nyereségre lehet számítani.

„A közműfejlesztés, ami mindennek az alapját jelenti, már elindult, az új vezetékrendszer pedig körülbelül 40–50 évig el tudja majd látni a Hungaroringen jelentkező igényeket”

– közölte Gyulay Zsolt.

Kapcsolódó tartalom

Az elnök-vezérigazgató azt is elárulta, hogy az elmúlt 12 évben lebonyolított szerződéshosszabbításokról szóló tárgyalások során a 2027-ig tartó időszakig sikerült 107 milliárd forintot spórolniuk a magyar államnak, mert rendre „lealkudták” a jogdíjak egyfolytában emelkedő összegét.

„Ha a következő hosszabbításról is sikeresen meg tudunk állapodni, akkor a 2032-ig szóló időszakon túl benne lesz a megállapodásban egy további ötéves opciós lehetőség, amelyet majd újra kell tárgyalni. Ezzel ugyanakkor Európában nekünk lesz a leghosszabb érvényes szerződésünk, de világszinten sem állunk majd rosszul” – fogalmazott Gyulay Zsolt.

Elmondta, hogy a tervezett fejlesztés során a paddockban található főépület, a mögötte elhelyezkedő, úgynevezett depó, valamint a célegyenesben lévő fedett lelátó és a főbejárati porta épül újjá. Vizsgálják továbbá annak a lehetőségét, a Hungaroringet miként lehet úgy felújítani, hogy később akár gyorsasági motoros (MotoGP-) világbajnoki futamokat is lehessen rajta rendezni.

Kiemelt képen: Szurkolók a 37. Forma–1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén a Hungaroringen, 2022. július 30-án. (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Ajánljuk még