A cikkben kifejtik: az árkülönbözet a finn szektortárs Neste adatai alapján már hordónként 35 dollárra rúg, ennyivel kerül kevesebbe az orosz Ural, mint az északi-tengeri Brent. Március közepéhez képest tehát újabb öt dollárral nőtt a különbség az orosz-ukrán háború hatásaként a két olajtípus árfolyama között.
Pletser Tamás, az Erste Befektetési Zrt. olaj- és gázipari elemzője akkor a Világgazdaságnak nyilatkozva úgy kalkulált, a 30 dollárral olcsóbb Uralon naponta 2,5 milliárd forintot nyert a magyar olajtársaság. A szakértő szerint ez most 3,5 milliárd forintra nőtt. Eközben a magyarországi kis- és nagykereskedelmi üzemanyagár-sapka negatív hatását legfeljebb napi egymilliárd forint körülire becsüli.
A társaság profitabilitását szerinte nagyban javítja az is, hogy az erős gázolajkereslet miatt a dízel árrések is az egekbe szöktek. A Mol finomítói árrése a felsorolt tényezők alapján hordónként 33,7 dollár lehet – mondta.
Az árkülönbözet további szélesedésére viszont nem számít Pletser Tamás, már csak azért sem, mert az orosz termelés visszafogásával a kínálat is csökken, a meglévő készletekre pedig várhatóan talál majd piacot Oroszország. Ezzel együtt a háború előtti, jellemzően 2-3 dolláros különbség visszatérését sem várja rövid távon, egy ideig tehát még fennmaradhat a Mol számára kedvező helyzet – tette hozzá. Az írásban megjegyezték: az ársapka nélkül 100 forinttal lenne drágább a benzin a hazai kutakon.