Jóváhagyta szerdai ülésén a kormány a 166,216 kilométeres Kolozsvár–Nagyvárad–Biharpüspöki-vasútvonal villamosításáról és felújításáról szóló terv műszaki-gazdasági mutatóit – idézi a Kronika.ro a szállításügyi miniszter Facebook-bejegyzését.
Sorin Grindeanu emlékeztetett arra, hogy a beruházást az Európai Unió helyreállítási alapjából finanszírozzák. A munkálatok befejezésének határideje 2026.
Újabb sínpár Nagyvárad és Kolozsvár között
A vasútvonalon többek között 18 kilométer új kétirányú sínpárt fektetnek le, lecserélik vagy kijavítják a vasúti hidakat, megjavítják a vízelvezető rendszert, felszámolják a szabálytalanul kialakított vasúti átkelőket és zajvédő falakat állítanak fel.
A miniszter tájékoztatása szerint a tervezés és a kivitelezés értéke áfa nélkül 7,55 milliárd lej, további 1,97 milliárd lejt pedig földterületek kisajátítására, szaktanácsadásra és váratlan kiadásokra fordítanak.
Grindeanu közölte, hogy a tervezést és a kivitelezést négy szakaszra – Biharpüspöki–Élesd, Élesd–Kissebes, Kissebes–Egeres, Egeres–Kolozsvár – bontva bonyolítja le az állami vasúttársaság. A szakaszokra külön versenytárgyalásokat írnak ki – közölte az Agerpres hírügynökség.
Szijjártó Péter többször megfogalmazta a magyar kormány regionális viszonylatban is érvényesülő, a gyorsvasutak fejlesztésére fókuszáló koncepcióját. Nemrég úgy fogalmazott: „a térségnek még le kell küzdenie bizonyos versenyhátrányait, például közös erővel gyorsvasút-hálózatot kell kiépítenie, és tovább kell fejlesztenie a közúti közlekedést. Szerinte emellett a Nyugat-Balkán mielőbbi integrációja is nagyban erősítené a versenyképességet.”
(Címlapfotó: MTI Fotó: Balogh Zoltán)