Palkovics László kiemelte, hogy „Magyarország – többek között a távol-keleti cégek magyarországi tevékenysége révén – Európa második legjelentősebb akkumulátorgyártó országává válik. Az élénk ipari tevékenység ösztönzi a kutatás-fejlesztést is”.
A miniszter helyzetértékelése szerint:
nem lehet arra számítani, hogy az autóipar jövője egy egységes, minden helyzetre alkalmazható megoldás mentén alakulna.
Ahogy a glasgow-i klímacsúcs rávilágított, több tiszta technológia térnyerése is elképzelhető.
Az akkumulátorok felhasználását egyebek mellett az elérhető félvezetők vagy nyersanyagok véges mennyisége korlátozza. Ezért is érdemes feltérképezni a szóba jöhető alternatívákat, ilyenek lehetnek az üzemanyagcellák, a hidrogén vagy a szintetikus üzemanyagok.
Palkovics László kiemelte: a járműgyártás kiemelt szerepet tölt be a magyar gazdaságban, a GDP negyedét teszi ki, minden huszadik foglalkoztatott e szektorban dolgozik. A hazánkban működő nagy autógyárak már kivétel nélkül nekiláttak az elektromos átállásnak.
A miniszter hangsúlyozta: az ágazati kutatás-fejlesztési kapacitások betelepítéséhez vonzó közeget kínál a világ egyik legkorszerűbb tesztközpontja, a ZalaZONE járműipari tesztpálya. Folyamatban van az akkumulátorfejlesztés beépítése az egyetemi mérnöki és szakképzési tantervekbe. Érdemi negatív hatások tehát Magyarországon nem tapasztalhatók, a globális trend inkább újabb lehetőségeket teremt hazánk számára.