×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Gazdaságról könnyedén – Per nélküli vitarendezés

 

Volt már panasza pénzügyi szolgáltatóval kapcsolatosan? Mit tehet, ha a pénzügyi szolgáltató válasza nem megnyugtató, és érvényesíteni szeretné az igazát? Bírósághoz kell fordulni, vagy létezik egy egyszerűbb, gyorsabb, hatékonyabb és ingyenes megoldás? Többek között ezekre is választ ad Kovács Erika, a Pénzügyi Békéltető Testület elnöke, akivel Durkó Anett beszélgetett a Magyar Nemzeti Bank Gazdaságról könnyedén című műsorában.

A Pénzügyi Békéltető Testület 2011-ben alakult meg. Ez a dátum fontos, mert pár évvel voltunk akkor a pénzügyi válság után, ami alapvetően a pénzügyi szektorban Magyarországon a devizaalapú hitelezés problematikáját is előhozta – mondta a testület elnöke.

Tájékoztatott, hogy a testület azért jött létre, hogy az ügyfelek problémáinak kezelése egyszerűbb legyen. Tehát a pénzügyi szektorban  működő hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások, befektetési szolgáltatások, biztosítók és pénztárak munkáját segítő fórum a pénzügyi fogyasztóvédelem érdekében, amely megpróbálja a jogvitákat békés úton, elsődlegesen egyesség formájában rendezni a felek között.

A Pénzügyi Békéltető Testületnél a fogyasztók kezdeményezhetnek eljárást, miután a panaszkezelési eljáráson – ami kötelező – túlesett, és az vagy eredménytelen, vagy pedig ott elutasításban volt része.

Fogyasztónak nem minősülő magánszemélyek, így például egyéni vállalkozók, egyéni cégek nem vehetik igénybe ezt a szolgáltatást, és jogi személyek sem tudnak a testülethez fordulni.

A Gazdaságról könnyedén című műsort itt nézheti meg:

Címlapfotó: YouTube