Kevesebb a magyar termék a multik polcain

 

A feldolgozott termékeket (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcs lekvárok) tekintve esett vissza legnagyobb mértékben a magyar termékek aránya az üzletekben, a kialakult helyzet kezelése érdekében a következő hét évben meg kell erősíteni a magyar élelmiszeripart – mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden az M1 Ma reggel című műsorában.


Erdős Norbert a műsorban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) múlt héten szerdán közzétett felmérésre reagált, amelyben a hivatal megállapította, hogy visszaesett a hazai élelmiszerek aránya a Magyarországon jelenlévő tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben.


Az összkínálatban a magyar termékek aránya 70 százalék körüli, míg hat évvel ezelőtt még csaknem 80 százalékos szinten állt.

Az államtitkár közölte, a tavalyi felmérésben 16, 2014-ben viszont csupán 13 termékcsoportot vizsgált meg a hivatal, így amennyiben mindkét felmérésben csak a 2014-ben ellenőrzött 13 termékkategóriát veszik figyelembe, akkor 70,5 százalékról már 72,5 százalékra emelkedik az üzletek polcain a magyar termékek aránya.

Erdős Norbert közölte, a Nébih kutatása arra is rámutatott, hogy míg a nemzetközi áruházláncokban 66 százalékos, a hazai üzletláncoknál már csaknem 80 százalékos volt a magyar áruk köre. Ezért az államtitkár kiemelte, „a magyar dolgozók munkáját segítjük azzal, ha magyar terméket vásárolunk”.

A címlapfotó illusztráció.