Meghatározó szerepre tör a Mol az új típusú gazdaságban

 

A Mol-csoportnak meghatározó szerepet kell betöltenie a körkörös gazdaságban, ha meg akarja őrizni regionális vezető szerepét – mondta Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató a társaság szerdai sajtótájékoztatóján. Az olajipari cég vezetője abból az alkalomból ismertette a hosszú távú célokat, hogy az igazgatóság elfogadta a 2016-os vállalati stratégia frissítését.

Hernádi Zsolt úgy fogalmazott, hogy a fenntarthatóság ma már nem elég, a jövőt a körforgásos gazdaság jelenti. A Mol ennek megfelelően saját forrásokból fenntartható beruházásokat finanszíroz, fejlesztései kiterjednek a hulladékgazdálkodásra, az újrahasznosításra, az alternatív üzemanyagokra.

A fosszilis üzemanyagok szerinte ma még nélkülözhetetlenek, és egyelőre nem is várható a felhasználás csökkenése, de

a Mol az elsők között ismerte föl a várható átalakulást, és azt, hogy előnyhöz jut, ha időben változtat

– jelentette ki.

Hernádi Zsolt szerint az olajipar átalakulásának végét és következményeit még nem lehet pontosan felmérni, de már most át kell értékelni a vállalat szerepét a közlekedésben, létre kell hozni a fenntartható termelés feltételeit, és alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagokat kell forgalomba hozni. A Mol folytatja a kúthálózat átalakítását kiskereskedelmi egységek hálózatává, és vezető szerepet akar betölteni a kibocsátott szén-dioxid újrahasznosításában is – tette hozzá.

Hernádi Zsolt abban bízik, hogy a frissített stratégia újabb évtizedekre biztosíthatja a vállalat vezető szerepét.

Az elmúlt 30 év tapasztalata alapján úgy látja, hogy a Mol eddig jó időben hozott jó döntéseket, és korszerű válaszokat adott a kihívásokra.

Egyben tudott maradni a rendszerváltás után, kijutott a tőzsdére, a térségben elsőként ismerte föl, hogy a nemzeti olajvállalatok fölött eljárt az idő, és a regionális terjeszkedés jelenti a jövőt. 2010-re Magyarország mellett Szlovákiában és Horvátországban is a Mol lett a piacvezető, a legerősebb szereplők közé tartozik a cseh, a román, a szerb, és a szlovén piacon, 40 országban van jelen, naponta egymillió értékesítése van – tette hozzá.

A címlapfotó illusztráció.