A növekvő divatipari vállalkozások felvirágoztatását tűzte ki céljául a Vanguards, amely olyan márkákat szeretne támogatni, amelyek hasonló kihívásokkal néznek szembe, mint egykor a Nanushka. A nemzetközi szakemberekből álló holdingról és a Nanushka sikertörténetéről is beszélt Gubicza Ágoston, a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. többségi tulajdonosa, Baldaszti Péter, a Nanushka vezérigazgatója és Szécsi Balázs, a GB & Partners portfóliókezelési igazgatóhelyettese az Origónak adott interjúban.
A Vanguards célja a modern luxus jövőjének építése az üzleti növekedés, valamint a fenntarthatóság ideális egyensúlya mellett. Divat, luxus, lifestyle és életmód cégek állnak a tevékenységünk fókuszában. Olyan ígéretes jövőképpel és bátor vízióval rendelkező márkák, amelyek bevétele egy–tíz millió euró között van – mondta Gubicza Ágoston az Origónak.
Hozzátette: platformukat mindezt szem előtt tartva fejlesztették ki annak érdekében, hogy támogassák a merész, kreatív elképzeléseket. A fast fashion – árazásából fakadóan – nem igazán lehet fenntartható, ezért ez a szegmens nincs az érdeklődésük középpontjában.
„A három eddigi divatipari befektetésünk is a Vanguards csoport része lesz: a Nanushka, az Áeron divatcég és az Arkiv-Monotik fashiontech vállalkozás” – emelte ki a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. többségi tulajdonosa.
Baldaszti Péter elmondta, hogy nemzetközi, széleskörű iparági tapasztalattal és erős küldetéstudattal rendelkező szakemberek alkotják a Vanguards vezetői csapatát. Tudatos építkezés eredménye, hogy jelenleg a Vanguards vezetésének tagja több nemzetközi divatipari nagyágyú is.
„A Vanguardsban cél volt, hogy egy erős nemzetközi stratégiai stáb alakuljon ki, Európa-szerte kiemelkedő divatipari tapasztalattal” – hangsúlyozta a Nanushka vezérigazgatója.
A világ egyik leggyorsabban fejlődő divatipari vállalkozása lett a Nanushka
„A Nanushka a nemzetközi sajtó- és szakvélemények szerint is a világ egyik leggyorsabban fejlődő divatipari vállalkozása. Stratégiánk kiemelt része, hogy fenntartható divatmárkát építsünk, ezért a termékek gyártásától a csomagoláson át az értékesítésig arra törekszünk, hogy felelős vállalkozásként mérsékeljük környezeti hatásunkat, és példát mutassunk” – fogalmazott Baldaszti Péter.
Gubicza Ágoston hozzátette: a cég 2016-ot még 331 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 6,7 milliárdot is meghaladta, a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 350-re növekedett. A Nanushka 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt.
2019-ben 130 ezer terméket gyártottak és adtak el.
„A Nanushka árbevételének 97 százaléka származik exportból, három százalékot a budapesti üzlet eladásai hoznak” – fejtette ki.
A Nanushka létszáma, a munkavállalókat, szerződött vállalkozókat, tanácsadókat, valamint a külföldi kollégákat beleszámolva 2020 januárjában 153 fő volt. A Nanushka által közvetett módon, szerződött partnerein keresztül, üzemeiben foglalkoztatottak emberek száma pedig 1260 fő.
Tovább terjeszkednek
„2019 októberében megnyitottuk első tengerentúli márkaboltunkat New York egyik legdivatosabb és legkedveltebb városrészében, a Sohóban. Az impozáns, háromszintes, 350 négyzetméteres bolt olyan luxusmárkák üzletei közelében helyezkedik el, mint a Louis Vuitton, a Gucci vagy az Apple” – mondta Baldaszti Péter.
Szécsi Balázs, kiemelte, hogy a terjeszkedés természetesen nem áll meg a New York-i üzlettel, idén
szeptemberben nyílik meg az új flagship store Londonban, azon belül is a Mayfair-ben található Bruton Streeten.
„A cég 2020-as év árbevétele a tervek és az előzetes megrendelések alapján újfent duplázódott volna, ezt a trendet töri meg a koronavírus okozta gazdasági visszaesés, ami a divatipart kifejezetten erősen érinti. Ennek ellenére is tíz százalékos növekedést várunk a 2019-es évhez képest” – közölte a GB & Partners portfóliókezelési igazgatóhelyettese.
Növekvő vállalkozásokat fejlesztene a Vanguards
Baldaszti Péter elmondása szerint a Vanguardsszal a növekvő divatipari vállalkozások fejlesztését tűzték ki célul. Olyan márkák építését, amelyeknek hasonló kihívásokkal kell szembenézniük, mint amelyekkel a Nanushka is találkozott sikertörténetének kezdetekor.
Gubicza Ágoston hozzátette: a Nanushka és a GB & Partners végigjárta a növekedési skála összes állomását, és szembenézett azokkal a kihívásokkal, amikkel a magát négy év alatt 700 ezresről 30 millió dollárossá kinövő márka szembenézhet.
„A Vanguardsszal egy olyan platformot építünk, amelynek segítségével ez a siker más márkák számára is megvalósíthatóvá válik” – hangsúlyozta.
A címlapfotó illusztráció.