Ázsiai szakpolitikusok tekintették meg a zalaegerszegi járműipari tesztpályát

 

A zalaegerszegi járműipari tesztpályát tekintették meg szerdán az Ázsia-Európa Találkozó (Asia-Europe Meeting, ASEM) kétnapos közlekedési miniszteri értekezlet zárónapján a résztvevők, többségében ázsiai szakpolitikusok.


Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a zalai helyszínen újságíróknak elmondta: az 1996-ban alakult ASEM kétévente sorra kerülő közlekedési miniszteri találkozójára idén 45 országból érkeztek küldöttek Budapestre. A résztvevők jelentős része, többségében ázsiai szakpolitikusok a keddi fővárosi programot követően különvonattal utazott Zalába, ahol az európai szinten is egyedülálló tesztpályát tekintették meg.


Az államtitkár úgy fogalmazott: Magyarország is tervezi a visegrádi országok fővárosai, valamint a Budapest és Bukarest közötti nagysebességű vasúti összeköttetés megteremtését.

A zalaegerszegi tesztpályáról azt mondta: a járműiparban nagyon komoly innovációs folyamatok zajlanak, az önvezető vagy az elektromos járművek fejlesztéséhez pedig megfelelő tesztkörnyezetre is szükség van. A fejlesztők nemcsak a zalai tesztpályán, hanem a hozzá majdan csatlakozó első magyarországi okosúton, az M76-oson, továbbá nemzetközi megállapodás alapján a Graz-Maribor-Zalaegerszeg háromszögben is éles forgalmi szituációkban vizsgálhatják a járműveket.

Háry András, az Autóipari Tesztpálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója a résztvevőknek részletesen is beszámolt arról, hogy a mintegy 43 milliárd forintos állami beruházással, 265 hektáros területen épülő pálya várhatóan 2021-re készül el teljesen. A három szakaszból jelenleg a második építési fázisnál tartanak, de a már meglévő pályaelemeken folyamatosak a járműipari tesztek.

A címlapfotó illusztráció.