Drágább lett a kakaós csiga: már a gyerekek is szenvednek az inflációtól

| Szerző: Klusovszki Kíra
Jelentősen meghaladja a hivatalos inflációs adatokat a gyermekekre jellemző fogyasztási cikkeket vizsgáló gyerekinfláció.

A K&H által összeállított gyermekkosár adatai szerint 2025 áprilisában 43 588 forintba került ugyanaz a termékkör, amely tavaly áprilisban még csupán 41 ezer forintba – ez több mint 7 százalékos éves áremelkedést jelent. Ez a növekedés bőven felülmúlja a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által áprilisra közölt 4,2 százalékos éves inflációs adatot.

A K&H gyermekkosara olyan termékeket tartalmaz, mint a kakaós csiga, narancslé, gyümölcsjoghurt, hamburger, iskolatáska és szemüvegkeret.

Az adatok szerint a kosárban szereplő élelmiszerek és a narancslé együttes ára idén áprilisban 3448 forintot tett ki, ami 16 százalékkal magasabb a tavalyi 3 ezer forint alatti szintnél.

A legnagyobb áremelkedést a narancslé produkálta, amelynek ára több mint 30 százalékkal, csaknem 1160 forintra nőtt. A hamburger ára 14 százalékkal 1870 forintra drágult, míg a kakaós csiga 244 forintról 254 forintra emelkedett, ami 4 százalék feletti növekedést jelent – közölte az Economx.

A kosárban szereplő termékek közül egyedül a gyümölcsjoghurt ára csökkent; 17 százalékos eséssel jelenleg 164 forintba kerül.

A K&H legutóbb 2024 novemberében közölt adatokat, akkor 42 ezer forint körül járt a gyerekinflációs kosár értéke, amely 7,6 százalékos éves növekedést jelentett, ehhez képest a 2025 áprilisi drágulás üteme enyhén lassult, de még mindig jóval magasabb a hivatalos inflációs átlagnál.

A kiemelt kép illusztráció. (Fotó: Shutterstock)

Ajánljuk még