Az OTP közölte, ilyen esetekben előfordulhat, hogy „az érintett banki vezető nyilvánosan elérhető telefonszámát, a csalók hívószám-hamisítással lemásolják, így az ügyfelek telefonján a vezető valós telefonszáma jelenik meg”.
A csalók az ilyen hívások során gyakran hivatkoznak arra, hogy az ügyfél pénze veszélyben van, ezért szükséges valamilyen program telepítése a számítógépükre vagy mobileszközeikre, vagy arra kérik a felkeresett személyeket, hogy pénzüket utalják úgynevezett »biztonsági számlára« – fogalmaztak.
Valójában az OTP Bank valódi munkatársai mindig a nyilvánosan elérhető ügyfélszolgálati telefonszámokat használják ügyintézéskor, és sosem kérik programok telepítését vagy a számlán tartott pénz biztonsági számlára utalását.
Ilyen kérést akkor sem szabad teljesíteni, ha az OTP vezetőinek a nevében keresik az embert, vagy a telefonszám a nyilvánosságban elérhető adatok alapján valóban a hitelintézet valamely vezetőjéhez tartozik. Ha a hívás során gyanús körülmények merülnek fel, tegye le a telefont, és keresse fel a bankot, de az OTP Bank mobilalkalmazásában is lehet ellenőrizni, hogy a hívást valóban a bank indította-e.
A kiemelt kép illusztráció. (Fotó: Shutterstock)