Aktuális

Bombariadó volt Székesfehérváron, Cser-Palkovics András is megszólalt

Üzemzavar történhetett az Ügyfélkapu+-nál egy egyesület szerint, de a fejlesztő cáfolta az állítást

| Szerző: Szmodics Dávid
„Súlyos üzemzavarra utaló eseményt észleltünk az Ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazást használó bejelentkezésénél. Az IdomSoft Zrt. szerverei eddig ismeretlen okból blokkolják a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezést!” – közölte álláspontját a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete az MTI-vel. Az IdomSoft Zrt. viszont utóbb azt közölte, hogy nem náluk volt a hiba.

A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete a közösségi oldalán is bemutatta az általuk észlelt hibát. A videóban megszólalt az egyesület elnöke, Ruszin Zsolt is, azt állítva, hogy miközben az e-mailes azonosítás változatlanul működik, a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezés nem.  Közlésük szerint a „probléma új QR-kód igénylésével se oldódik meg. Teljesen törölni kell a hitelesítős azonosítást és elölről kezdeni a regisztrációt”.

Hozzátették: „A probléma kimeríti az üzemzavar fogalmát, ami nagyon régóta fennállhat és bárkinél előfordulhat”, és kérték az üzemzavar okainak független személyek általi kivizsgálását, a keletkezési (programozási) időpont megállapítását és a hiba elhárítását.”

Az IdomSoft Zrt. szerint ez nem üzemzavar, hanem a könyvelők túl sokszor rontották el a bejelentkezést

„Az Ön által említett QR-kód nem a fiókhoz kapcsoltan generálódik, hanem az Ügyfélkapu+ igényléséhez, hogy az eszközpárosítás sikeresen végbe menjen. Amennyiben lejár a munkamenet, vagy az igénylés meghiúsul, és újra kell próbálkozni, úgy a QR-kód is újra generálódik, hiszen az az igényléssel van összefüggésben” – írta a fejlesztő cég a Telexhez eljuttatott válaszában.

Úgy fogalmaztak: „Abban az esetben, ha időközben több eszközt is szeretne fiókjához kapcsolni, még az igénylésnél van lehetősége lementeni a QR-kódot, vagy a »Nem tudom beolvasni a QR-kódot« gombra kattintva kapott kódsort, és később azzal regisztrálni új eszközt vagy hitelesítő alkalmazást.”

Tehát az az álláspontjuk, hogy nem rendszerhiba, hanem felhasználói hiba történt a fenti esetben.

Ajánljuk még