A közlemény szerint „összefogtak a fővárosi cégek az utasbiztonság erősítése érdekében, az összehangolt tevékenységben résztvevők a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat ernyőrendszerben végzik a munkájukat”. Az újévben létrehozott BKK rendészeti osztály jelenleg 39 fővel látja el a feladatát a budapesti közösségi közlekedés járatain és megállóiban.
A létszám folyamatosan nő, a teljes állományt pedig 75 főre tervezik.
„A BKK számára kiemelten fontos a biztonság kérdése, a legforgalmasabb felszíni járatokon és megállókban évek óta biztonsági őrök felügyelik a rendet” – mondta el Dr. Walter Katalin. A BKK vezérigazgatója arról is tájékoztatott, hogy a társaság 2009 óta biztosít személy- és vagyonőri szolgáltatást a felszíni járatokon, a BKV biztonsági szolgálata pedig a metrókban felügyeli a rendet. A közleményben hozzáteszik: a társaság 2021 óta a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal stratégiai partnerségben rendszeresen tart kiemelt járatellenőrzéseket, amelyekhez a FÖRI és a BKV munkatársai is csatlakoznak.
Márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak a közvetlen jelzésre: rendészeti beavatkozást igénylő esetekben (kéregetés, ittas, bódult személy stb.) ők maguk hívhatják az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát, a személy- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzetekben pedig a 112-t. A BKK a következő időszakban nagy hangsúlyt fektet az utasok tájékoztatására a biztonsági szolgáltatás hatékony használata érdekében: fontos, hogy baleset vagy veszélyhelyzet esetén – utasrosszullét, vandalizmus, agresszió stb. – továbbra is azonnal a 112-őt hívják.
A kiemelt kép illusztráció (Fotó: Facebook/BKK)