Altorjai Anita felidézte: amikor kiderült a kampány idei célja, még sokan aggódtak, miként lehet a témáról, a gyermekhospice ügyéről úgy beszélni, e tevékenységet oly módon bemutatni, hogy az „megfogja” az embereket, megrázkódtatást viszont ne okozzon. E folyamat szerinte
sikeres volt, ugyanis partnerek voltak a nézők, amit a felajánlások összege is mutat
– mondta.
A közmédiás kollégáknak köszönhetően az emberek pontosan látták, milyen célra fordítják majd a támogatásokat, miként élnek a támogatott családok, hogy miként működik a Tábitha Ház, miért lesz jobb sok családnak az épület megvalósulása – tette hozzá.
Kitért arra, hogy a statisztikák szerint évente körülbelül ezerötszáz gyerek hal meg Magyarországon, és közülük hét-nyolcszáz azoknak a száma, akik súlyos vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvednek.
„Rájuk különösen oda kell figyelni, az utolsó lehetőséget is meg kell ragadni, hogy minél tovább köztünk lehessenek” – hívta fel a figyelmet, rámutatva: a létesítményben folyó munka csillogó szemeket, mosolygó arcokat eredményez.
Hozzáfűzte: azt sem lehet kizárni, hogy amíg a beteg gyerekek egy kicsit tovább köztünk vannak, a tudomány segítségével megtalálhatják a gyógyírt azoknak, akiknek most még nem tudják a segítséget biztosítani.
Beszámolt arról, hogy a több mint ezer négyzetméteres, a mostani kettő mellett már nyolc szobát magában foglaló új Tábitha Ház alapjait májusban tették le, és
a 2026-ig tartó felépítésének lehetőségét az adományokkal teremtik meg.
Az épületet a legkorszerűbb műszerekkel szerelik föl, a gondozóknak is megfelelő elhelyezést biztosítanak, és minden tekintetben európai színvonalú létesítmény jön létre. Mint mondta, a közmédia a jövőben folyamatosan hírt ad a ház megvalósításáról, így – a korábbi kampányoknak megfelelően – mindenki pontosan nyomon követheti, hogy adománya hova, milyen helyre került.
A műsorban elhangzott, hogy a Jónak lenni jó! kampányok elmúlt tizenhárom évében csaknem hárommilliárd forint gyűlt össze. Ezzel kapcsolatban Altorjai Anita azt mondta: a
közmédiának Magyarország legnagyobb médiavállalataként a legerősebb szerepet, missziót kell felvállalnia a mostanihoz hasonló ügyekben.
„Hitelesen, felelősséggel próbáljuk meg minden évben segíteni azokat a szervezeteket, azokat a rászorulókat, akik gondoskodást igényelnek. Ebben partner Magyarország, sőt a határon túliak is, hiszen mindenhonnan sok adomány érkezik” – emelte ki Altorjai Anita, aláhúzva: mindezt a közmédia által végzett társadalmi szerepvállalással lehet hatékonyan elérni.
Altorjai Anita a műsorban köszönetet mondott a mostani és a korábbi kampányokban részt vevő minden közmédiás kollégának is, mert szerinte ők ugyanúgy szívvel-lélekkel segítették a siker elérését, mint az adakozók.
Kiemelt kép: Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója (Fotó: MTI/Molnár Edvárd)











