Aktuális

Egész napos műsorfolyammal zárul a Jónak lenni jó! – Több mint 345 millió forint gyűlt össze a Tábitha Gyermekhospice Ház támogatására

Jónak lenni jó! – Mintegy 345 millió forint gyűlt össze vasárnap estig a közmédia jótékonysági akcióján

Eddig mintegy 345 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! nevű jótékonysági kampányában – számolt be Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Duna vasárnap esti műsorában.

A közmédia adománygyűjtő akciójával idén a Baptista Szeretetszolgálat munkáját, az általuk fenntartott törökbálinti Tábitha Gyermekhospice Ház működését és egy új hospice ház építését támogatja.

A közmédia 2012-ben szervezte meg először a Jónak lenni jó! karitatív kampányt, azóta minden évben támogat egy jótékony célt.

Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója a műsorban kiemelte: Az intézmény feladata a közszolgálat.

„Ennél nemesebb feladat, mint a Jónak lenni jó!, azt hiszem, közszolgálat címén nem nagyon végezhető” – fogalmazott.

Felidézte, hogy az elmúlt 13 év alatt nagyon sok mindenkit támogattak, köztük az árvízkárosultakat, a Covid-árvákat, a koraszülött gyermekeket, a különböző szeretetszolgálatok munkáját, igyekeztek segíteni mindenkinek. Ez egy igazi közszolgálati feladat – hangsúlyozta.

„Idén nagyon jól teljesítettünk, hála mindenkinek, aki velünk együtt felépítette a hidat a Tábitha-ház, a nézők és az adakozók között” – mondta, kiemelve: 345 millió forintnál tart a gyűjtés, és az összeg még tovább fog emelkedni.

„Elmondható, hogy a leendő új Tábitha-háznak az első szintjét, ha csak képletesen is, de felépítettük” – fogalmazott.

A Tábitha-ház, amelynek májusban tették le az alapjait, állami segítséggel fog felépülni” – mondta, hangsúlyozva, hogy a Baptista Szeretetszolgálat az elmúlt évtizedekben sokat segített a rászorulókon, éljenek bárhol a világban. A Tábitha-ház egy olyan misszió, amely egyedülálló Európában, és feladatot ró ránk is. „Erkölcsi kötelességünk is, hogy ha lehet, segítsünk” – mutatott rá.

Az adakozókat méltatva kiemelte: „Nagyon sokaknak szívét-lelkét megnyitotta az idei kampány. Ekkora összeg eddig még soha nem gyűlt össze” – hangsúlyozta.

A közmédia kampányáról szólva kiemelte: Az elmúlt 13 alkalom bebizonyította, hogy mindenki önként, szívesen áll az ügy mellé, dolgozzon bármelyik területén a közszolgálatnak, tévében, rádióban vagy a klaviatúra mellett írva a cikkeket.

Kiemelt kép: Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója a közmédia 13. Jónak lenni jó! című műsorában 2024. december 22-én (Fotó: MTI/Máthé Zoltán).

Ajánljuk még