Bekes Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kommunikációs és kormányzati kapcsolati igazgatója közölte, hogy a gyógyszergyártó cég a pénzzel a Tábitha Gyermekhospice Ház működéséhez járul hozzá.
„Ez egy annyira jó ügy, hogy ahhoz egy olyan vállalat, mint a gyakorlatilag 120 éve létező Richter, nem teheti meg, hogy ne csatlakozzon” – hangoztatta.
Kiemelte, hisznek abban, hogy a Richternek – azon kívül, amit a betegekért tesz – meg kell próbálnia minden területen támogatást nyújtania, ahol arra nagy szükség van.
„A nagyvállalat társadalmi szerepvállalásával összefüggő tevékenysége alapvetően két nagyon forráshiányos területet, az egészségügyet és az oktatást érinti, és attól függően, hogy gyógyszeradományra, vagy készpénz-hozzájárulásra van-e szükség, eldöntik, milyen formában csatlakoznak egy adott ügyhöz” – fejtette ki.
Bekes Zsuzsa hozzátette: „Egy vállalat társadalmi szerepvállalása nemcsak szervezett formában, hanem a munkavállalók szintjén is meg tud nyilvánulni, belső elismerésüket, a Richter a társadalomért díjat azok a munkavállalóik kaphatják meg, akik maguk fejtenek ki ilyen típusú karitatív tevékenységet szűkebb vagy tágabb környezetükben.”
„A Richterben nagyon-nagyon sok olyan kollégánk van, aki saját maga is ugyanúgy tesz a környezetéért, ahogy mi magunk is próbálunk tenni vállalati szinten” – jegyezte meg az igazgató.
Potos János, a Wienerberger Magyarország Zrt. igazgatója, kereskedelmi ügyvezetője közölte, hogy a téglát, tetőcserepet és térkövet gyártó cég 10 millió forint értékű tetőt, tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice Ház építéséhez. „Keresve sem találni ennél nemesebb célt” – jelentette ki.
Utalt arra, hogy a Tábitha-házat 2020-ban kezdték el tervezni, és amikor a beruházás olyan fázisba jutott, megkeresték őket, tudnának-e segíteni. Egy komplett tetőt ajánlottak fel, amelynek a kiszállítása a múlt hónapban megtörtént, már csak a tetőfedés hiányzik – tette hozzá.
Potos János felhívta a figyelmet arra, hogy év végén, az adventi időszakban „mindenki adományoz”, de ez náluk nem egy kampány, hanem „egész éves történet”.
„Támogatási politikájuk fő pontja a hátrányos helyzetűek lakhatási körülményeinek javítása, ennek érdekében több szervezettel dolgoznak együtt, az évek során mintegy 300 család házát tették szebbé, jobbá” – mondta el.
Gyulai Zsolt olimpiai és világbajnok kajakozó, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a társaság egy 2024-ben minden pilóta által aláírt Forma 1-es plakátot, a Magyar Olimpiai Bizottság nevében egy, a párizsi olimpiai aranyérmesek kézjegyével ellátott sportévkönyvet, valamint egy olyan pódiummelegítőt ajánlott fel, amelyben „sportolóink felálltak a dobogóra”.
Amióta megkezdődött a Jónak lenni jó!, azóta ahhoz a Hungaroring Sport Zrt. mindig csatlakozott, egyrészt a társadalmi szerepvállalás miatt, másrészt „mi is érzékenyek vagyunk az ilyen dolgok iránt” – hangsúlyozta.
Kapcsolódó tartalom
Úgy vélte: „A közmédiával „legendásan jó” a kapcsolatuk, mind a Forma-1-es futamokat, mind az olimpiát a közmédia csatornáin közvetítik, így teljesen természetes volt ezeknek az ereklyéknek, különleges tárgyaknak a felajánlása.”
Kitért arra, hogy amikor a sportolókat megkérik, vegyenek részt egy jótékonysági akcióban, nincs tiltakozás, minden sportoló „érzékeny az ilyen témára”, és ahol tud, segít.
„Büszke a párizsi olimpiai csapatra, fiatalok és nagyon érzékenyek, nagyon segítőkészek, bármikor, bármilyen jótékonysági akcióban lehet rájuk számítani” – fogalmazott.
Gyulai Zsolt arra a kérdésre, milyen évet zárnak, azt válaszolta, 2024 rendkívül megterhelő, de nagyon szép volt, a magyar csapat 19 érmet nyert a párizsi olimpián, az éremtáblázat 14. helyén zárt a résztvevő 206 ország közül, ami nagyon nagy siker.
„A Forma-1 világában is egy jó évet zártunk, és a 2025-ös még érdekesebb lesz, hiszen a Magyar Olimpiai Bizottság 130 éves lesz, és jövőre fogjuk rendezni a 40. Magyar Nagydíjat” – mondta.