Nemrég egy ismeretlen nő banki dolgozóként hívta fel a 77 éves dunaújvárosi asszonyt, és közölte vele, hogy a számlája veszélyben van, majd bontotta a vonalat. Az idős asszony megijedt, felhívta a bankját, és kiderült, hogy csalók próbálták átverni.
Másnap azonban a nő ugyanazzal az indokkal ismét felhívta, és kérte, hogy utaljon el négymillió forintot egy általa megadott számlára. A sértett beleegyezett, és a pénze a csalók számlájára került, majd a telefonáló „átkapcsolta” a hívást egy magát rendőrkapitányságon dolgozónak mondó férfinak, aki megköszönte, hogy segített felderíteni egy ügyet.
De ez még nem volt elég: újra keresték telefonon kicsit később, ezúttal 1,7 millió forintot kértek tőle. Az idős asszony intézte az utalást. Közben a fia egy másik készüléken hívta őt, és hallotta a csalók beszédét, ezért figyelmeztette az édesanyját, hogy átverik.
Ezt azonban a csalók is hallották, és azt kérték tőle, hogy ne beszéljen tovább a gyerekével. A fia azonban nem hagyta annyiban. Segítséget kért egy közeli üzlet tulajdonosától, aki azonnal elment a sértett lakására, dörömbölt az ajtón, és figyelmeztette őt. Itt végre véget ért a csalás.
A rendőrség négy pontban összefoglalta, hogy mire kell figyelni:
- Ha azzal keresik fel, hogy számlája veszélyben van vagy gyanús pénzmozgást észlelnek a rajta, először mindig érdeklődjön a bankjánál! A pénzintézet ügyfélszolgálata hiteles információt ad a tranzakcióiról.
- Ne utaljon idegennek ismeretlen számlára!
- Minden gyanús telefonhívást, e-mailt vagy üzenetet haladéktalanul jelentsen a rendőrségnek! A rendőrség folyamatosan dolgozik a hasonló bűncselekmények visszaszorításán, amihez elengedhetetlen a lakossági együttműködés.
- Fontos a megelőző ismeretek átadása! Tájékoztassa családtagjait és a barátait a pénzügyi csalások veszélyeiről, különösen az idősebbeket, akik gyakran célpontjai lehetnek az ilyen típusú bűncselekményeknek.
Kiemelt kép forrása: Police.hu