Pántya József emlékeztetett: a 21-es főúton 2015 óta közel 45 kilométer hosszon épültek ki, illetve újultak meg kétszer kétsávos szakaszok Hatvan és Salgótarján között. Az útfejlesztés záróprojektjének több eleme is megvalósult már, vagy a kivitelezés a végéhez közeledik – jelezte.
Kifejtette: a kétszer kétsávos kialakítás jelentős közlekedésbiztonsági előrelépés, ezt a baleseti statisztikák csökkenő mutatói is alátámasztják. A fejlesztés a tömegközlekedés kényelméhez és kiegyensúlyozottságához is hozzájárult.
Pásztó térségében buszvárókat és térfigyelő kamerákat telepítettek, 46 férőhelyes P+R parkolót és 50 kerékpár befogadására alkalmas tárolót is kialakítottak.
Mindezekkel a tárca célja a tömegközlekedés népszerűsítése és biztonságosabbá tétele – mondta.
Tájékoztatása szerint folyamatban van Tar és Szurdokpüspöki térségében további buszvárók kihelyezése és gyalogátkelők felfestése, a főút aluljáróiba tervezett térfigyelő kamerák kihelyezése már befejeződött. Idén elkészül Pásztótól délre a 3,6 kilométeres Hidegvölgyi-vízfolyás mederrendezése, amely a környék csapadékvíz-elvezetését és vízgazdálkodását segíti – tette hozzá a helyettes államtitkár.
A 21-es főút fejlesztéseinek „koronájaként” csütörtöktől egyedi élményt nyújt a Hatvan és Lőrinci között közlekedőknek az a mintegy 550 méteres burkolatszakasz, amelyen óránként 80 kilométeres sebességgel autózva felcsendül az Ismerős Arcok zenekar Nélküled című dalának egy részlete – mondta.
Szabó Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselője az eseményen hangsúlyozta: az utak és a zene összeköt, a most átadott zenélő szakasz pedig az egész nemzet, 15 millió magyar számára jelent közös szívdobbanást.
Becsó Zsolt, Nógrád vármegye 1-es számú egyéni választókerületének fideszes országgyűlési képviselője, a fejlesztés ötletgazdája köszöntőjében rámutatott:
a zenélő burkolat átadásával a 21-es főút negyedszázados fejlesztési programjában sikerült feltenni a pontot az i-re.
Felidézte: 2010 előtt 8-10 éven át a térség szempontjából kiemelkedő 21-es főút nem kapta meg a kormányzat részéről azt a figyelmet, amelyet megérdemelt volna.
Az elmúlt 14 évben azonban újra felkerült a térképre ez a fontos, a Felvidéket az anyaországgal összekötő közlekedési folyosó, amely lehetővé tette, hogy ezek a területek bekapcsolódjanak hazánk és Közép-Kelet Európa gazdasági vérkeringésébe – fogalmazott.
A teljes beruházás az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából a HE-DO Építő Zrt. kivitelezésében közel nettó 1,77 milliárd forintból valósult meg, mely tartalmazza Pásztó és környékén a már említett buszváró épületeket, gyalogos-átkelőhelyeket, parkolóhelyek és kerékpártárolók építését, kamerák telepítését, vadvédő kerítés építését, a Hidegvölgyivízfolyás rendezését, valamint a zenélő burkolat tervezését és kivitelezését.
Kiemelt kép: a 21-es számú főút zenélő burkolattal ellátott szakasza Hatvan és Lőrinci között (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)