Arra a kérdésre, hogy a sportágnak vagy a sportolónak van-e marketingértéke, a közgazdász azt válaszolta: a sportnak hármas értékszintje van, az egyik maga a sportoló. Példaként David Beckham angol válogatott labdarúgót említette, aki változatosan használja ki a különböző médiakommunikációs lehetőségeket és platformokat.
A csapatsportágnál fontosak a csapatokat működtető társaságok, amelyekkel a sportoló szerződésben van, de ugyanilyen fontosak azok a jogtulajdonosok, akik a versenyek kiírásáért felelősek. „Amikor az immateriális javakon alapul egy gazdaság, ahogyan a sport is jellemzően, akkor nagyon gyorsan teremt fogyasztói közösséget” – fogalmazott András Krisztina.
A közgazdász szerint ma Szoboszlai Dominik, a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya a „legerősebb sportolói márka” Magyarországon. Ez a sportág népszerűségének és személyének köszönhető – tette hozzá.
A média és a sportsztárok kapcsolatára térve a közgazdász azt mondta, ez a kapcsolat kölcsönös: a média teremti a „sztárokat”, de média nélkül a legnagyobb teljesítményeket sem lehet nagyközönség elé tárni.
A szakember szerint akiket igazán szeretnek az emberek sportolóként, abban különlegesek, hogy élvezik a játékot, és a néző megérzi, ha ez „csak” munkává válik.
András Krisztina úgy vélte, nem tud érdekessé válni piaci, fogyasztói szempontból egy sportoló a személyisége nélkül.
A sportteljesítmény és annak érzelmi megnyilvánulásával, médiában való megjelenítésével kapcsolatban annak a véleményének adott hangot, hogy a sport egyik titka az élmény és az érzelmekhez való kapcsolódás. „Szétválasztani nem lehet, hiszen emberekről beszélünk” – mondta.
Az „alternatív” kommunikációs csatornákkal, a közösségi médiatérrel azonban András Krisztina szerint óvatosan kellene bánniuk a sportolóknak, mivel felelősségük van. Jelezte, hogy a párizsi nyári olimpia idejére szigorúan szabályozták a sportolók közösségimédia-használatát, nem lehet majd élőzni, nem lehet mesterséges intelligenciát használni, szabályozták, hogy a sportoló mikor és hol jelentkezhet be, és összesen hány percre.
A közgazdász szerint a sportnak összetettebb a hatása annál, hogy csak üzletként tekintsünk rá. Úgy vélte, a magyar sport nemzetközileg egyedi és értékes.
A Nemzeti Sportrádió indulása kapcsán András Krisztina azt mondta, a közmédiában jó helyen van a sportportfólió, hiszen a sport a közszolgálatiság része.
A kiemelt kép illusztráció.