A nemzetközi HR szolgáltató friss kutatása arra is rámutatott, hogy e szempontok súlya jóval magasabb a magyar munkavállalók körében az európai átlaghoz képest. Ezért úgy vélik, hogy – az európai átlaggal szemben – Magyarországon jóval kevesebb figyelem irányul a munka tartalmára, annak érdekességére, vagy éppen arra, hogy milyen a cég általános megítélése.
Azt is megállapították, hogy Magyarországon a munkahelyváltási hajlandóság nem változott jelentősen tavalyhoz képest. A megkérdezettek 15 százaléka mondta azt, hogy a kutatást megelőző 6 hónapban munkahelyet váltott, és 30 százalékuk tervez váltani a következő fél évben.
Kiemelték, hogy minél fiatalabb generációhoz tartozik a munkavállaló, annál nagyobb a valószínűsége, hogy munkáltatót vált: a 18-24 évesek csaknem 20 százaléka váltott 2023 második felében, míg az 55-64 éveseknek mindössze a 9 százaléka.
Magyarországon a megkérdezett felsőfokú végzettséggel rendelkezők több mint fele hajlandó országon belül költözni egy jobb álláslehetőségért: 12 százalék feltétel nélkül, 45 százalék pedig abban az esetben, ha a munkáltató anyagilag támogatja a költözésben. Csaknem ugyanez igaz az alapfokú végzettséggel rendelkezőkre (12,5, illetve 37,7 százalék). A középfokú végzettségűek viszont kicsivel kevésbé mobilisak.
Kapcsolódó tartalom
A felmérés alapján a 18-24 éves magyar munkavállalók 59 százaléka nyitott a külföldi munkavállalásra. Elsősorban Németországot, Ausztriát, Svájcot, Hollandiát vagy az Egyesült Királyságot részesítik előnyben. A 25-54-es korcsoport csaknem fele, és az 55-64-esek harmada is számításba veszi, hogy Magyarországtól nyugatabbra vállaljon munkát.
A Randstad független munkaerőpiaci felmérésében 32 ország csaknem 173 ezer, 18 és 64 év közötti munkavállalója vett részt 2024 januárjában; Magyarországon 7568-an vettek részt a kutatásban. A kutatás eredményei alapján ítélik oda évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjakat.
Idén a magyar munkavállalók véleménye szerint a LEGO lett a legvonzóbb magyarországi munkáltató, a második helyen a BT (British Telecommunications), a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett. Különdíjat kapott az Aldi, a Libri, a Magyar Nemzeti Bank, a Mol, a Novartis, az Accent Hotels, a Coca-Cola, a Szerencsejáték Zrt., a Magyar Telekom, a Wizz Air, a Lufthansa Systems és a KÉSZ Csoport.
A kiemelt kép illusztráció.