Több száz méteres kocsisorokkal, dugókkal és közlekedési káosszal indult a tanév első napja Budapesten a Váci úton és a főváros főbb csomópontjaiban. „Tíz perce állok itt a dugóban. Sajnálom, hogy ez történik itt” – mondta az egyik autós az M1 Híradó stábjának a reggeli dugóban.
Amíg az autók percekig araszoltak vagy álltak a dugókban, addig a forgalmi sávokból kialakított kerékpárutakat szinte senki sem használta.
A Karácsony Gergely vezette főváros már zöld oszlopokkal is elválasztotta az autóktól a kerékpárutakat.
Csakhogy – szakértők szerint – a balliberális városvezetés ezzel tovább lassította az autós közlekedést, sőt a mentők, rendőrök és tűzoltók munkáját is megnehezítette.
„Ezek nagyon rosszak, mert lelassítják nagyon a forgalmat. A mentők, tűzoltók, rendőrségnek is hátráltatják a munkáját, úgyhogy nagyon visszatartó dolog” – mondta egy másik autó sofőrje.
Kapcsolódó tartalom
A tanévkezdésre Budapest közlekedésének is becsengettek
Egyre többen ellenzik a Karácsony Gergely-féle Üllői úti kerékpársávot, felháborodtak a taxisok is
Mások szerint
a Karácsony Gergely vezette főváros hadjáratot indított az autósok ellen, ugyanis az elmúlt években olyan intézkedéseket hoztak, amelyek tönkretették a budapesti közlekedést.
Az Origo Budapest több csomópontjáról is felvételeket készített az iskolakezdés reggelén, melyeken egytől egyig a dugókban várakozó autók és buszok látszanak. A hosszú kocsisorok mellett pedig üresek a kerékpársávok, több biciklis az autók között halad. Annyira lassú volt a forgalom, hogy a gyalogosok is az autók között keltek át az úttesten. És a portál fotósai nem csak az Üllői úton, hanem egyebek mellett a Nagykörúton vagy a pesti alsó rakparton is hasonló közlekedési káoszt tapasztaltak.
Ráadásul az autósok életét nem csak a 96 millió forintból létrehozott védett kerékpárutakkal és a város főbb útvonalain felfestett kerékpársávokkal nehezítik Karácsony Gergelyék.
A felújított Lánchidat ugyanis az autósok nem használhatják, emiatt telítettek a környék útjai és nagyobb terhelést kap a Margit híd és az Erzsébet híd is.
De azok sem örülhettek, akik a közösségi közlekedést választották, ugyanis a buszok sem tudtak haladni a torlódó autók miatt. Sőt szeptember 1-től a főváros vezetése drasztikusan megemelte a vonaljegyek árát is. A vonaljegy 350 forint helyett 450 forintba, a buszokon megvásárolható jegy pedig 600 forintba kerül.
Vagyis nemcsak tovább tart egy buszút a dugóban, hanem többet is kell érte fizetni.