Aktuális

Hajtóvadászat! Szökésben a férfi, aki hátba szúrt egy utast a metrón

A biciklisávokra panaszkodtak a mentősök, Karácsony kabinetfőnöke kiosztotta őket

| Szerző: hirado.hu
A biciklisávokra panaszkodtak a mentők, hogy azok nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését. Erre válaszul Balogh Samu, a Fővárosi Önkormányzat közlekedéspolitikáért felelős kabinetfőnöke kiállt a biciklisávok mellett, és kiosztotta a mentősöket. Később az OMSZ is reagált Karácsony Gergely kabinetfőnökének kijelentésére.

Bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, azonban az újonnan kialakított biciklisávok nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését – írták az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közösségi oldalán.

A bejegyzésben kifejtették, hogy a buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen.

Erre reagált közösségi oldalán Karácsony Gergely kabinetfőnöke, aki azt írta: „A képen látható helyen korábban parkolósáv volt, tehát parkoló autók foglalták el a sávot gyakorlatilag állandóan. Úgy látszik az OMSZ kommunikációsát ez korábban nem zavarta, Budapest első védett kerékpársávjai most viszont igen.”

Balogh Samu hozzátette: „Érdekes. Csak remélni tudjuk, hogy a mentőket senki nem akarja majd belerángatni a kampányba. Még akkor sem, ha Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője korábban Tarlós István mellett kampányolt.”

Majd a bejegyzés végén kitért arra is, hogy „természetesen a legfontosabb a biztonság, mind az életmentés, mind a közlekedés kapcsán. Megkértem kollégáimat, hogy vegyék fel a kapcsolatot az OMSZ munkatársaival, hogy közösen megoldást találjunk az esetlegesen felmerülő problémákra”.

OMSZ: Balogh Samu főpolgármesteri kabinetfőnök úr téved

A Telex a kabinetfőnök bejegyzésével kapcsolatban megkereste az OMSZ-t. A mentőszolgálat azt írta „a bójákkal elhatárolt kerékpársávok kialakítása bizonyára sok szempontból vizsgálható, mi a mentők közlekedésének szempontját világítottuk meg”.

Mint írják, a fővárosi mentőegységek naponta mintegy ezer riasztást kapnak, és a tavalyi évben közel ötmillió kilométert futottak a közutakon. „Nyilvánvaló, hogy minden olyan tényező, ami szűkíti az utakat, csökkenti a közlekedésre alkalmas sávok számát, nehezíti a dolgunkat. A buszsávokat a megkülönböztető jelzést használó gépjárművek vezetői jól ki tudják használni egyrészt úgy, hogy a feltorlódott kocsisorok mellett elhaladnak, másrészt úgy, hogy az autósok oda húzódnak le a szirénázva érkező mentőautó elől.

Amennyiben a forgalmi sávok számát fizikai akadállyal (bóják) csökkentik, a mentőjármű (vagy más megkülönböztető jelzést használó jármű) vezetője a fenti megoldásokat nem tudja alkalmazni, így forgalmi dugó, torlódás esetén nehezebben, lassabban tud előre jutni”

– írták.

„Balogh Samu főpolgármesteri kabinetfőnök úr téved, amikor azzal érvel, hogy a most bójákkal elhatárolt, közlekedésre alkalmatlanná tett forgalmi sávok korábban autók parkolására szolgáltak, hiszen úgy az Üllői úton (számos kórház és klinika megközelítési útvonala és a mentők gyakori kivonulási útvonala), mint a Váci út nagy részén (a mentők által szintén gyakran használt útvonal) eddig lehetőségünk volt mindhárom forgalmi sávot kihasználni” – tették hozzá.

De nem csak a védett biciklisávok kialakításával van gondjuk a mentősöknek, mint írják, „a mentő-gépkocsivezetők tapasztalata szerint a közúti jelzőlámpák átprogramozása sem követte a forgalomszervezési intézkedéseket, ami nehezíti az autók kereszteződéseken való áthaladását, tovább növelve a torlódást” – írja a telex.hu.

Ajánljuk még