Időjárás

Érkezik a hidegfront és a fagy – térképen mutatjuk a hétvégi időjárást

Népszerű az online árfigyelő rendszer: az első hétvégén 200 ezren találtak rá a legjobb ajánlatokra

| Szerző: hirado.hu
Bevezetésének első két napján már kétszázezren használták az online árfigyelő rendszert, amely naponta frissül. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tapasztalatai szerint a hipermarketek egymás árait figyelve akcióznak.

Egyre többen vásárolnak telefonnal a kezükben, az online árfigyelő rendszerben feltüntetett árakat követik.

A rendszerben konkrét élelmiszernevekre lehet keresni, egy térképes alkalmazás pedig megmutatja, hogy hol található a legjobb árat kínáló bolt, és még útvonalat is tervez hozzá.

„Sajtot szerettem volna vásárolni, a rendszerben feltüntetett árak alapján pedig kiderül, hogy elég nagy a különbség az árképzésben bizonyos áruházaknál. Valahol több száz forintot is tudok spórolni, most is ez alapján választottam ki, hol szerzem be az élelmiszert” – mondta egy vásárló.

Az online árfigyelő rendszer bevezetésének első hétvégéjén 200 ezren látogattak el az oldalra, egy-egy termékre pedig 50 ezer alkalommal kerestek rá. Legtöbbször a tejre, sajtra, csirkemellre, vajra és a tojásra.

Kapcsolódó tartalom

A rendszer 62 termékkategóriában a legolcsóbbtól a legdrágábbig rangsorolja az élelmiszereket, a kereskedők pedig első helyen akarnak végezni a vásárlókért folytatott versenyben.

Volt olyan hipermarket, amelyik az árfigyelő rendszer indulásának napjára igazította akcióját, száz terméket kínált olcsóbban. Mások pedig a tojás- és kenyérár-csökkentésébe kezdtek.

„A tízdarabos tojás ára szombaton még az egyik kereskedőnél volt a legalacsonyabb. Egy nappal később azonban egy versenytársa hozzáigazította az árát” – közölte Horváth Bálint, a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője.

Az online árfigyelő rendszer és a június óta működő kötelező bolti akciók célja, hogy a piaci verseny fokozásán keresztül egyre lejjebb szorítsák az árakat, ami hozzájárul az infláció letöréséhez is.

„Minél többen használják az oldalt, annál nagyobb figyelem irányul az élelmiszer-kereskedőkre. Az üzletpolitikájuknak egyik igen jelentős lételeme lesz, hogy az oldalon versenyképes árakat ajánljanak a vásárlóknak, ez pedig hozzájárul az infláció csökkenéséhez” – fogalmazott Lóga Máté gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős államtitkár.

Ezt a tendenciát erősíti tovább, hogy a kormány augusztus elsejétől a jelenlegi 10 százalékról 15 százalékra emeli a kötelező akciózás mértékét, amit jelentős részben kiterjesztenek a korábban árstoppos termékekre is.

Elemzői előrejelzések szerint az intézkedéseknek köszönhetően augusztusban 15 százalékra mérséklődhet és már az év vége előtt egy számjegyűre csökkenhet az infláció.

Kapcsolódó tartalom

A kiemelt kép illusztráció, kép forrása: Shutterstock

Ajánljuk még