Időjárás

Az ország egyes részein 24–25 fokkal van hidegebb, mint hétfőn

György István: Hatékonyan működik a területi közigazgatási feladatokat ellátó intézményrendszer

Soha nem látott mértékű hatékonysággal el tudja végezni a területi közigazgatási feladatokat a létrejött intézményrendszer, amelynek nagyon gyors a reagálóképessége – jelentette ki a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten.

György István az Egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése, valamint a Területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések című kiemelt projektek – (EKEIDR, EMTR) – zárórendezvényén emlékeztetett: a kormányzat 2010 után egy nagy volumenű közigazgatási átalakítási projektbe kezdett és 2011-ben meg is alakult a kormányhivatali rendszer, amellyel egy centralizált közigazgatási struktúrát hozott létre a kormány.

A kormányhivatalok a területi közigazgatás legfontosabb részeiként gyakorolják a közhatalmat, a központi kormányzati irányító tevékenységnek a végrehajtói

– mutatott rá.

György István közölte, az épített környezet megfelelővé tétele során több mint ötszáz épület megújítását oldotta meg 50 milliárd forintból a területi közigazgatási rendszer, tovább 314 kormányablakot épített ki, valamint létrehoztak 25 kormányablakbuszt.

Az államtitkár az EKEIDR-ről szólva elmondta,

a fejlesztés valamennyi kormányhivatalban bevezette az egységes központi elektronikus dokumentumkezelő rendszert. Ez sikeresen működik, 2022-ben 90 millió iktatott ügyirat került a rendszerbe országosan.

Az informatikai fejlesztésekkel az a céljuk, hogy az ügyfelek kényelmét emelni tudják, ugyanakkor az ügyintézők dolgát is megkönnyítsék – hangsúlyozta György István. Közlése szerint 65 milliárdos keret állt rendelkezésre a közigazgatás és közszolgáltatás fejlesztési operatív programok végrehajtásához.

Sára Botond, Budapest Főváros Kormányhivatalát vezető főispán arról beszélt, hogy hétéves munka végéhez értek el, az informatikai rendszer fejlesztése hozzájárul ahhoz, hogy az emberek hatékony, egyszerű, gyors, kényelmes és szakszerű ügyintézésben részesüljenek.

Ma már 234 ügyet lehet intézni otthonról – mutatott rá, hozzátéve, hogy

az ügyfélelégedettség megközelíti a 80 százalékot.

A közreadott sajtóanyag szerint az EKEIDR célja „az adminisztratív terhek csökkentése a kormányhivatalokon belüli, illetve a kormányhivatalok és más állami szervek közötti ügyintézés, iratkezelési és kapcsolattartási folyamatok elektronizálása, elektronikus támogatásának megteremtése által”. Továbbá a kormányhivatalon belüli iratkezelési folyamatok és ezen keresztül az ügyintézési folyamatok mérhetőségének, központi ellenőrizhetőségének megteremtése, valamint hatékonyságuk javítása.

AZ EKEIDR célja a hatékony és ügyfélbarát elektronikus és egyablakos ügyintézési szolgáltatások elektronikus iratkezelési és elektronikus kapcsolattartási feltételeinek megteremtése – írták.

Az EMTR a területi államigazgatás egységes – optimalizált és elektronizált – működésének biztosítása érdekében olyan fejlesztéseket tűzött ki célként mint például az eddig széttagoltan működő információs rendszerek integrációját, a kormányablak személyes ügyfélfogadási rendszerében egy, a hagyományos kézaláírás elektronizálására épülő, új dokumentumhitelesítési megoldás bevezetését, valamint azt, hogy a legkorszerűbb elektronikus ügyintézési folyamatokba bekapcsolja az e-közigazgatási szolgáltatásokat igénybevételétől mindeddig tartózkodó tömegeket – olvasható a sajtóanyagban.

Ajánljuk még