Miután a hevedereket rögzítik, óvatos mozdulatokkal kezdik el megemelni az egyik kisiklott vasúti kocsit. A művelettel lassan, szinte centiméterenként haladnak. A műszaki mentést egy 150 tonnás daruval végzik. A munka rendkívül összehangolt: csaknem százan dolgoznak megállás nélkül, még éjszaka is, hogy Újfehértó és Hajdúhadház között minél előbb újraindulhasson a vonatközlekedés.
„A beborult kocsik igen erősen egymásnak feszülnek, komoly erőhatásokról van szó. A vágány alatt a pálya erősen torzult, begyűrődött, ezért nagyon óvatosan kell hozzálátni a felszabadításhoz”
– ismertette Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatója.
A baleset során több vasúti kocsi a hatalmas erejű ütközés következtében egymásba rohant és az oldalára borult. Van olyan vagon is, ami keresztben áll a vágányokon, de több felsővezetéket tartó oszlop is kidőlt, és a vasbeton aljakban is komoly károk keletkeztek.
Kapcsolódó tartalom
A vasúti pálya járhatatlanná vált, ezért le kellett zárni. Az utasokat pótlóbuszok viszik, ez naponta 5-6 ezer embert érint. A Budapest–Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen– Szolnok–Budapest kör intercity útvonala is ezen a szakaszon halad.
Vasárnap délelőtt egy vasércet szállító szerelvény kilenc kocsija borult fel Hajdúhadház és Újfehértó között. A balesetben senki nem sérült meg. A tehervonat Záhonyból tartott Hegyeshalom felé, Ausztriába vitte volna a szállítmányt. A kisiklott kocsik miatt hétfő hajnaltól ideiglenes közlekedési rendet vezetett be a vasúttársaság.
Kedd estig öt vagont sikerült eltávolítani a vágányokról, még négyet kell visszaemelni és elszállítani. Ez azonban eltart még egy darabig, mivel ezek sérültek meg a legjobban. A kár több száz millió forintra tehető.
A tehervonat kisiklásának okát egyelőre nem tudni, a baleset körülményeit jelenleg vizsgálják, egyelőre nem tudni, mikor indulhat újra a vasúti forgalom.
Kapcsolódó tartalom
Kiemelt kép: Drónfelvételen a Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat kocsijai 2023. május 8-án (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)