Frissítés: ide kattintva olvashatja az érettségi megoldásait.
Kapcsolódó tartalom
A középszintű írásbeli vizsga 240 percig tartott. A vizsgázóknak két feladatlapot kellett megoldaniuk: az elsőre 90, a másodikra 150 perc állt rendelkezésükre. Az első feladatlap egy szövegértési és egy szövegalkotási feladatot tartalmazott.
Az Eduline ismertetése szerint
a szövegértési részben a Pécsi Tudományegyetem egyik munkatársának borokról szóló ismeretterjesztő szövegét kapták a diákok.

Diákok a magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi vizsga kezdete előtt a Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziumában Pécsen 2023. május 8-án. Magyar nyelv és irodalomból középszinten 1160 helyszínen 72 569, emelt szinten 51 helyszínen 1771 vizsgázó tesz érettségit.
MTI/Ruprech Judit
A szövegértési feladatok rendkívül aprólékosan kértek számon a kortárs szöveg alapján borokkal kapcsolatos ismereteket. A szövegértési feladatok megoldásával összesen 40 pontot szerezhetnek a diákok.
A szövegalkotási részben egy kampány és levél közül választhattak a diákok.
120–200 szó terjedelemben a Bringázz a suliba! kampánnyal kapcsolatban kellett írniuk az érettségizőknek. Akiknek ez a feladat nem tetszett, ugyanebben a terjedelemben levelet írhattak, melyhez részletes adatokat kaptak.
A magyarérettségi első feladatsorának megoldására a diákoknak 90 percük volt – ennyi idő alatt egy szövegértési és egy rövid szövegalkotási feladatsort kellett megoldaniuk.
Kapcsolódó tartalom
Ezután kapták meg a diákok a második feladatlapot, amely egy műértelmező szöveg alkotását várta el a vizsgázóktól: ez – a vizsgázó választása szerint – lehetett egy mű értelmezése vagy két mű összehasonlítása adott szempontok mentén. A választott feladat megoldásának elvárt terjedelme 400–800 szó volt.
Az Eduline szerint az érettségizők idén vagy
Lázár Ervin: A kovács című novelláját elemezhették, vagy Petőfi Sándor: Csokonai és Tóth Árpád: Invokáció Csokonai Vitéz Mihályhoz című versét kellett összehasonlítaniuk a diákoknak.

A vizsga szövegértési és nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsorból, valamint két különböző szövegalkotási feladatból állt. A vizsgázók egyetlen feladatlapot kaptak, a rendelkezésükre álló időt tetszésük szerint oszthatták be a feladatok megoldására.
A szövegértési és nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsor egy alkotáshoz (irodalmi vagy nyelvi témájú értekező prózához, esszéhez vagy annak részletéhez, lírai műhöz, szépprózai alkotáshoz vagy annak részletéhez, egy drámához vagy annak részletéhez) kapcsolódott.