Bár korábban azt ígérték, hogy 2023 márciusában átadják az utazóközönségnek a felújított észak-déli metróvonalat a fővárosban, az ellenzéki vezetésű Budapestnek nem sikerült ezt megvalósítania:
a Nagyvárad téri és a Lehel téri állomást két hónapos késéssel, májusban vehetik csak birtokba az utasok, addig a szerelvények áthaladnak azokon.
Korábban mindenkit biztosított a főváros, hogy 2023 első negyedévében teljes hosszában átadják a felújított 3-as metróvonalat, ám ez nem sikerült, így a projekt hivatalos honlapján is „kiigazították” az átadásra vonatkozó eredeti szöveget.
Kapcsolódó tartalom
2022 szeptemberében Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester közösségi oldalán azt közölte az utazóközönséggel, hogy nem fog csúszni a metróvonal átadása, ám újra kiderült, ez nem így van.
A naponta közel 500 ezres utasforgalommal közlekedő 3-as metró, a főváros egyik legforgalmasabb útvonala, leromlott állapota annak volt köszönhető, hogy átfogó mindenre kiterjedő felújítást még nem kapott a vonal építése óta. A felújításnak ugyanakkor nem része a szerelvények légkondicionáló berendezéssel történő fölszerelése sem, bár a főpolgármester a 2019-es önkormányzati választási kampány idején hőmérővel közlekedett a felújított metrószerelvényen, párttársai pedig szaunáztak is a metróban.
Kapcsolódó tartalom
A 2020-as világjárvány idején a baloldali városvezetés nem a klímaberendezések telepítésével enyhítette az utasok kényelmetlenségeit, hanem az állomásokra telepített ivókutakat.
A felújítással járó közlekedési nehézségeket tovább fokozta a főváros, azzal, hogy a metróvonal azon szakaszán, ahol véget értek a munkálatok, ott sem adta vissza az autósoknak azt a forgalmi sávot, amely a felújítás alatt buszsávként működött. A lépés ellen a Magyar Autóklub is tiltakozott.
Kapcsolódó tartalom
A kiemelt kép illusztráció.