Időjárás

Sapka, sál, kesztyű, télikabát: fagyveszély várható a következő napokban

A korábbi ígéretek ellenére sem adták át teljes hosszában a 3-as metrót

| Szerző: hirado.hu
A tervek szerint 2023 márciusában kellett volna átadni, csak májusban veheti birtokba az utazóközönség a felújított észak-déli metróvonalat. Karácsony Gergely korábban közösségi oldalán jelentette be, hogy nem fog csúszni az átadás, ám ez üres ígéret maradt. Az ellenzéki főpolgármester sem ezt, sem pedig a klímaberendezésekkel ellátott metrószerelvények ügyét nem tudta megoldani.

 

Bár korábban azt ígérték, hogy 2023 márciusában átadják az utazóközönségnek a felújított észak-déli metróvonalat a fővárosban, az ellenzéki vezetésű Budapestnek nem sikerült ezt megvalósítania:

a Nagyvárad téri és a Lehel téri állomást két hónapos késéssel, májusban vehetik csak birtokba az utasok, addig a szerelvények áthaladnak azokon.

Korábban mindenkit biztosított a főváros, hogy 2023 első negyedévében teljes hosszában átadják a felújított 3-as metróvonalat, ám ez nem sikerült, így a projekt hivatalos honlapján is „kiigazították” az átadásra vonatkozó eredeti szöveget.

Kapcsolódó tartalom

2022 szeptemberében Karácsony Gergely ellenzéki főpolgármester közösségi oldalán azt közölte az utazóközönséggel, hogy nem fog csúszni a metróvonal átadása, ám újra kiderült, ez nem így van.

A naponta közel 500 ezres utasforgalommal közlekedő 3-as metró, a főváros egyik legforgalmasabb útvonala, leromlott állapota annak volt köszönhető, hogy átfogó mindenre kiterjedő felújítást még nem kapott a vonal építése óta. A felújításnak ugyanakkor nem része a szerelvények légkondicionáló berendezéssel történő fölszerelése sem, bár a főpolgármester a 2019-es  önkormányzati választási kampány idején hőmérővel közlekedett a felújított metrószerelvényen, párttársai pedig szaunáztak is a metróban.

Kapcsolódó tartalom

A 2020-as világjárvány idején a baloldali városvezetés nem a klímaberendezések telepítésével enyhítette az utasok kényelmetlenségeit, hanem az állomásokra telepített ivókutakat.

A felújítással járó közlekedési nehézségeket tovább fokozta a főváros, azzal, hogy a metróvonal azon szakaszán, ahol véget értek a munkálatok, ott sem adta vissza az autósoknak azt a forgalmi sávot, amely a felújítás alatt buszsávként működött. A lépés ellen a Magyar Autóklub is tiltakozott.

Kapcsolódó tartalom

A kiemelt kép illusztráció.

Ajánljuk még