A szövetség emlékeztet: a hazai biztosítói közösség már tíz éve megállapodott a katasztrófák kezelését illetően, és hétfőn aktiválta erre vonatkozó tömeges kárrendezési szabályozását. Ennek értelmében a biztosítók nem várják meg a hivatalos rendőrségi vizsgálatok végét, illetve a felelősség kérdésének tisztázását, hanem az ügyfelek érdekében megkezdik a kártalanítást.
Kapcsolódó tartalom
Tömegbaleset az M1-esen: Megkezdődött az útburkolat helyreállítása, a közösségi oldalakat elárasztották a balesetről készült felvételek
Tömegbaleset az M1-esen: megrázó felvételen az ütközés pillanata
Tömegbaleset az M1-es autópályán: 36 sérült, többen életveszélyes állapotban
Tömegbaleset az M1-es autópályán: 43 jármű érintett, folyik a sérültek ellátása
A tömegszerencsétlenségben érintett károsultak kárigényeiket saját gépjárműveik biztosítóinál vagy a MABISZ-nál jelenthetik be
– emelték ki.
A MABISZ hozzáfűzi: ez a megszokott ügyrendtől eltérő plusz szolgáltatás a hazai biztosítók részéről, amely során a jogcím nélküli előlegek kifizetésének gyorsasága attól függ, mikor érkeznek be a biztosítókhoz a szükséges rendőrségi igazolások.
A tömeges kár rendezésének szabályozása szerint ha a lezáruló vizsgálatok eredményeként jogerős határozat állapítja meg a kárért való teljes vagy részbeni felelősséget, utólagos elszámolás válhat szükségessé
– jelezték.
Kiemelt képünk: Kiégett és sérült gépjárművek az M1-es autópályán Herceghalomnál, ahol öt kamion és 37 autó ütközött össze, mindkét irányban lezárták az autópályát 2023. március 11-én. (Fotó: MTI/Lakatos Péter)