Fontos

Kozák Luca nyolcadik helyen végzett 60 méter gátfutásban a fedett pályás vb-n

„Ma már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér”

| Szerző: hirado.hu
Kormányzati segítséget kapott a szőlő- és borágazat: az a cél, hogy a jelenleginél is több magyar bort vásároljanak a külföldi üzletek. Szakemberek szerint ugyanis ma már elsősorban a reklámkampányokon múlik, hogy mely borokat vásárolják a legtöbben a világban. Mennyiségben egyébként jól állunk: 2019-ben Magyarország volt az Európai Unió hatodik legnagyobb bortermelője – hangzott el az M1 Híradójában.

A tokaji hegyekben sokaknak jelent szezonmunkát a szőlőszüret. Világszerte ismerik a tokaji borvidék aszúját, de az elmúlt 10-20 évben már nemcsak ez a borvidék termel minőségi borokat Magyarországon. A 11. Borkonferencián nem volt olyan régió, ahonnan ne érkezett volna borász vagy termelő.

Kapcsolódó tartalom

„2023-tól borstratégia készül Magyarországon” – erről a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszélt. Rókusfalvy Pál szerint az a cél, hogy a magyar bor a jelenleginél is elismertebb legyen külföldön.

„Ötszáz éves múltja van a magyar bornak, hiszen Tokajt ismerik a világban mindenhol, de mégis vannak olyan nemzetek, akik ma előrébb tartanak borfogyasztásban, pedig 30 éve rúgták be az ajtót, és azóta vannak ott, előtte pedig nem voltak sehol. A sokszínű üzenet, ami a Kárpát-medencét jellemzi az kommunikációs szempontból nem a legszerencsésebb. Meg kell találnunk azt a termékstruktúrát, amit érdemes a világgal tudatni, hogy mivel érdemes támadni a nagyközönséget” – fogalmazott a kormánybiztos.

Kapcsolódó tartalom

„Ma már nem igaz, hogy a jó bornak nem kell cégér” – erről a Miniszterelnökséget vezető miniszter beszélt. Gulyás Gergely kiemelte, hogy a hazai borok külföldi népszerűsítése elsősorban a reklámokon múlik. A kormány ezért három milliárd forintot fordít a készülő bormarketing-stratégiára.

Ahhoz, hogy a magyar bor nemzetközi elismertsége elegendő legyen ahhoz, hogy a legmagasabb polcokon lehessen találkozni a borszaküzletekben, ahhoz valóban a szakma támogatását bíró elsősorban nemzetközi kampányra van szükség. És bízunk abban, hogy ez a közel 3 milliárd forint, amit az idei évben és az ezt követő években is biztosítunk erre a célra, az ebből a szempontból új távlatokat nyit”– mondta Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter.

Magyarországon évről évre több bort termelnek. Az európai adatok ráadásul azt mutatják, hogy a magyar bortermelés az Európai Unió élvonalában van: 2019-ben ugyanis Magyarország volt az Európai Unió hatodik legnagyobb bortermelője, megelőzve ezzel például Németországot is.

Ajánljuk még