Karácsony Gergely bejegyzése szerint a lánchídi buszokon utazó napi több mint 12 ezer ember egy nap alatt összesen 368 órával kevesebb időt kell, hogy eltöltsön utazással.
Példaként említette, hogy a Krisztina térről a József nádor térig a felújítás kezdete előtt átlagosan több mint nyolc percig tartott az út, ma pedig ugyanezt az utat három perccel gyorsabban, alig több mint öt perc alatt teszik meg a buszok.
A főpolgármester azt írta: a közlekedés nemcsak gyorsabb, hanem kiszámíthatóbb is lett. „A buszok korábban rendszeresen dugóban araszoltak a hídon és környezetében, ez pedig mindenkinek rossz volt, függetlenül attól, hogy éppen autóban vagy buszban ülve ragadt be a két part közé” – fogalmazott.
A Magyar Autóklub szerint viszont a közúti kapacitások megnyirbálásának hatására a kerülőutakon megnő a forgalom és növekszik a környezetszennyezés is. Kovács Kázmér, az Autóklub jogi bizottságának elnöke az M1-en azt mondta: elhibázott döntés az autósok kitiltása a Lánchídról.
„Nagyon bízunk abban, hogy rá fog döbbeni a főváros, hogy kontraproduktív minden ilyen kísérletezgetés, mert a város zöldítése, a zöld főváros szempontjainak ez épp ellentmond. Körülbelül 30 ezer többletkilométert tesznek az autósok egy korábbi felmérés szerint akkor, hogyha le van zárva bármelyik az átkelési lehetőségek közül” – mondta Kovács Kázmér.
Kapcsolódó tartalom
Karácsony Gergely közölte, a Lánchíd forgalmát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a továbbiakban is vizsgálni fogja, hogy a budapestiek megalapozottan formálhassanak véleményt a híd végleges forgalmi rendjéről.
A Lánchidat 2022. december 16-án helyezték ideiglenes forgalomba, azóta használhatják a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők.
Az egyéni gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra, behajtani tilos tábla figyelmeztet erre. Gyalog a felújítás végleges szakaszának lezárta után lehet használni a hidat.
A BKK korábban azt közölte, hogy a kivitelezés az eredeti tervek szerint – többek között a járdák és a hídfőkben lévő aluljárók befejezésével, valamint a műemléki elemek rekonstrukciójával – folytatódik, vagyis a híd a teljes átadásig munkaterület.
A híd végleges forgalmi rendjéről 2023 nyarán születik döntés, a budapestiek véleményének kikérésével.