A havazás 1987. január 10-én szombat reggel sokkolta az országot. Néhány meteorológiai állomás 50–70 centis hótakaróról számolt be, a hó pedig két napon át megszakítás nélkül hullott. A nagy havazás rendkívüli hideggel párosult. Mind a hőmérsékleti minimum, mind a maximum értékekben százéves rekordok dőltek meg.
A fővárost január 11-én estére temette be a hó, a közlekedés aznapra teljesen leállt.
A budapesti utakat másnap 30–50 centiméteres hó fedte, többnyire csak a főbb útvonalak voltak járhatók. A közösségi közlekedésben komoly fennakadások adódtak, a parkoló autókat méteres hó fedte. Aznap a fővárosban csak -17 fokig emelkedett a hőmérők higanyszála.
A vihar országszerte hóakadályokat épített, és egyes helyeken, ahogy a fővárosban is másfél-két méter magas torlaszok alakultak ki. Az M7-es autópályán lebénult a közlekedés, az ott veszteglő autókat és kamionokat szinte teljesen befedte a hó.
Mivel az országban az utak, főutak nagy része járhatatlanná vált, a mentési munkálatokra a honvédség tankjait kellett bevetni. A hó a mentők dolgát is nehezítette, szinte valamennyi járművük elakadt benne.
A hideg január 13-án hajnalban érte el a mélypontját – a hőmérséklet ugyanis az ország némely pontján nem emelkedett -30 fok fölé.
Bács-Kiskun megyében a hófúvás több települést is elzárt a külvilágtól. A tanyán lakók dolga volt a legnehezebb, ők a hófedte főutakig is csak lovas ekékkel tudtak utat törni maguknak. Kecskeméten január 13-án -17 fokot mértek.
Az enyhülés végül január 14-én kezdődött meg. Az ország déli és keleti részén délutánra már havas és ónos eső váltotta fel az addigi folyamatos havazást, azonban ennek sem örülhetett teljes mértékben a lakosság – a lehulló ónos csapadék után ugyanis vastag tükörjég képződött, életveszélyes jégpályává változtatva a vidéket.
A képre kattintva galéria nyílik (Fotók: Nemzeti Fotótár)
Érdekesség, hogy az országban a tavasz kezdetéig megmaradt a hótakaró, a teljes olvadásra egészen márciusig kellett várni.
A kiemelt kép: A Ferenc körút 1987. január 15-én (Fotó: MTI/Pintér Márta)