Az elsődleges vizsgálatok szerint a Buda felől érkező 4-es villamos mintegy húsz kilométeres sebességgel csapódott neki a megállóban álló másik szerelvénynek tegnap este a Petőfi híd pesti hídfőjénél.
Az ütközés következtében az érkező villamos eleje megemelte a másik jármű hátulját és körülbelül két méter mélyen benyomult annak utasterébe. A két vezetőfülke a felismerhetetlenségig összeroncsolódott.
A balesetet okozó villamos vezetője súlyosan megsérült, őt a tűzoltók emelték ki a roncsok közül. Rajta kívül még öt utas szenvedett könnyebb sérüléseket.
„Komolyabb tűzoltói beavatkozásra nem volt szükség. A könnyű sérültek önerőből el tudták hagyni a szerelvényeket. A súlyos sérültek kimentésében kellett segédkeznünk” – tájékoztatott Balázs József a Katasztrófavédelmi Műveleti Szolgálat vezetője.
A baleset körülményeinek tisztázására a Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomozást indított.
„December 19-én este háromnegyed 9 körül eddig tisztázatlan okból Budapesten a Petőfi hídon a Boráros téri megállónál két villamos ütközött össze. A ráfutásos baleset során hatan sérültek meg, köztük az egyik jármű vezetője. A Budapesti Rendőr-főkapitányság vizsgálja a baleset körülményeit” – mondta Csécsi Soma, a BRFK szóvivője.
Már a helyszíneléskor felmerült a gyanú, hogy az érkező villamos vezetője rosszul lett, ezért nem tudott fékezni a megálló előtt. Az M1 értesülései szerint a vezetőfülkében elhelyezett biztonsági kamera felvételei megerősítik ezt a vélekedést.
Délelőtti közleményében a BKV is ezt hangsúlyozza. A Combinókban egyébként négy, egymástól függetlenül működő fékberendezés van, a fékhiba tehát elvileg kizárt. Az még kérdés, hogy az éberségi berendezés, melynek karját a vezetőnek 10 másodpercenként működtetnie kell, miért nem fékezte le időben az irányítás nélkül maradt villamost.