Baleset

Tömeges karambol történt az autópálya kivezető szakaszán, egy sávon halad a forgalom

Nagyobb környezetszennyezést eredményezhet a Lánchíd lezárása

Forgalmat irányító közterület-felügyelők, lezárt járdák, szelfiző kerékpárosok, egymást kicentiző buszok. Az autóforgalom kitiltása ellenére folyamatos a balesetveszély a felújítás alatt álló, de pénteken már részben átadott Lánchídon. A Magyar Autóklub azt szeretné, ha Karácsony Gergely valós szakmai egyeztetések alapján, alapos mérlegelés után hozna döntést a Lánchíd új forgalmi rendjéről – közölte az M1 Híradója.

 

Az átkelő felújított útpályájára már csak a BKK járművei, a taxik, a motorosok és a biciklisek hajthatnak fel. Az átadás óta még a mentők, a tűzoltók és a rendőrök sem mehetnek át a hídon, csak ha bekapcsolják a megkülönböztető jelzést.

Az autósoknak, a Volán járatainak és a turistabuszoknak is kerülniük kell. Ez az Erzsébet híd felé csaknem négy, a Margit híd felé pedig majdnem öt kilométer többletet jelent.

Ez csúcsforgalomban akár fél óra plusz menetidő is lehet.

„A Lánchíd Magyarország egyik legszebb hídja. Szeretnénk azt, hogy szép legyen, rendben legyen, jól nézzen ki. Kerülnünk kell, nyilván több idő, ezért hamarabb kell elindulnunk” – mondta egy autós.

Az autómentes Lánchidat a kerékpárosok máris sajátjuknak érzik. Voltak, akik éppen a híd közepén álltak meg szelfizni. Az új forgalmi rend egyébként nem szüntette meg a balesetveszélyt: a szembejövő buszok továbbra sem tudnak biztonságos oldaltávolságot tartani egymástól. Csak akkor férnek el, ha az egyik jármű lehúzódik.

Az LMP mindenesetre üdvözli az új forgalmi rendet. Az ellenzéki párt szerint a lényeg, hogy az autósok ne használhassák a Lánchidat.

„Az autós lobbinak pont az a lényege, hogy mindent elárasztana autóval. Ez úgy működik, hogy minél több hidat nyitunk meg, minél több utat nyitunk meg az autóforgalom előtt, azt el fogják lepni az autók. Ez egy végeláthatatlan és fenntarthatatlan folyamat. Mi bátran ez ellen küzdünk” – jelentette ki Kanász-Nagy Máté az LMP frakcióvezető-helyettese.

A Magyar Autóklub ezzel szemben arra hívja fel a figyelmet, hogy az intézkedés többlet-forgalmat és azzal együtt nagyobb környezetszennyezést eredményez.

„A város zöldítése, azaz a zöld főváros szempontjainak ez éppen hogy ellentmond. Körülbelül harmincezer többlet-kilométert tesznek az autósok egy korábbi felmérés szerint akkor, hogyha le van zárva bármelyik az átkelési lehetőségek közül” – fogalmazott Kovács Kázmér a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke.

Az autóklub a szakmai álláspontját elküldte a főpolgármesternek is. A szervezet abban bízik, hogy Karácsony Gergely valós szakmai egyeztetések után, kompromisszumok alapján hozza majd meg végleges döntését a Lánchíd új forgalmi rendjéről.

Ajánljuk még