„Teljes konszenzusra jutottunk. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottságnak volt néhány észrevétele, a pontosítás megtörtént. Van egy kész javaslat, amit szeptemberben vagy októberben szeretnénk útjára indítani. Lesz társadalmi vita, és én nagyon reménykedem, hogy ez a Kresz-módosítócsomagot még ebben az évben elfogadják, de legkésőbb jövő év első felében” – mondta az Infostartnak Révész Máriusz, aki szerint a módosításra azért volt szükség, mert nemzetközi összehasonlításban Magyarországon még mindig nagyon sok a baleset.
Kapcsolódó tartalom
A Kresz-módosítás egyik legfontosabb célja a közlekedési balesetek elkerülése, a kulturáltabb közlekedés kialakítása. Emellett megjelentek új közlekedési eszközök, amelyek az előző szabályozás időpontjában még nem léteztek – például az elektromos rollerek, gördeszkák, az egy kereken guruló segway-ek.
Révész Máriusz szerint az egyik legfőbb cél megállapítani, hogy az elektromos közlekedési eszközök hol és milyen sebességgel mehetnek, és milyen járműnek számítanak.
Kapcsolódó tartalom
A nyugat-európai minta alapján azt javasolták, hogy a 25 km/óránál kisebb végsebességű elektromos rollerekre a kerékpárhoz hasonló szabályok vonatkozzanak, amelyek pedig ennél gyorsabb haladásra is képesek, a segédmotor-kerékpárok szabályai alá essenek.
„Az a szabálycsomag, amit mi elkészítettünk, teljesen egybevág azokkal a Kresz-módosításokkal amelyek Nyugat-Európában történtek” – jelentette ki az államtitkár.
A kiemelt képen egy férfi elektromos rollerrel száguld Budapesten a Kossuth térnél. (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)